Torsdag (24/02-2011)

Torsdag

Kylie hade åkt på jobbet i morse när jag vaknade, istället stod Braedons bil hemma. Han mådde inge vidare idag så han var hemma från jobbet. Han sov dock fram till 11.30-12.00 tror jag. Jaxson sov också en stor del av morgonen. Han vaknade dock när jag gjorde Korbyn i ordning för skolan. Men när han åkt iväg med skolbussen och Jaxson haft ytterligare lite mer att äta så gick han isäng. Han vaknade sedan vid ca 11.00 och fixade i ordning honom lite innan vi gick ut på en liten promenad. Vi gick ner till "centrum" och köpte lite grädde. Sen gick vi hem igen och gjorde lite hemmagjord glass. Den blev väl sådär. Om jag gör glass igen så ska jag se till att använda riktigt vaniljstång eller möjligtvis vaniljsocker. De hade dock bara vanilj essens hemma. Tyckte inte riktigt om den smaken.

Vi fick reda på att Kylie skulle åka till Christchurch imorgon och jobba på flygplatsen där. De behövde massa folk dit eftersom de folk som vanligtvis jobbar där hade fått ledigt med tanke på omständigheterna, kanske hade de inget hus, förlorat en familjemedlem eller i chock eller ja vad som helst. De skulle inte behöva jobba i alla fall. Dessutom var det typ dubbelt så många flyg som kom och for nu än i vanliga fall. Man försökte skicka iväg massa folk på säkrare ort och dessutom anlände mycket hjälp från hela nz men även USA, Singapore, Japan, UK och nått till land också tror jag. Hur som helst så behövde de i alla fall folk på flygplatsen och Kylie hade anmält sig som frivillig. Eftersom Kylie åkte så behövde inte Braedon fara. Så jag blev inte ensam med barnen i alla fall. Men jag kunde heller åka iväg över helgen utan var tvungen att jobba lite.

Tog en liten tupplur. Korbyn kom hem vid 15.30-tiden. Käkade lite, gjorde läxor, gjorde sig klar för simning och åkte iväg. Jag skulle egentligen ha skjutsat honom för de skulle ha kommit nån snubbe och ja gjort nått eller sagt nått så att Kylie och Braedon behövde vara hemma men snubben kom inte så jag behövde inte åka.

Jag gjorde inte så mycket på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0