Torsdag (10/03-2011)

Kylie var hemma på förmiddagen idag igen. Hon gick dock över till grannarna på morgonen. Jag tog med Jaxson till lekparken en stund på morgonen. Sen blev han för trött så gick hem med honom igen. Han sov en stund. Jag läste lite i min bok igen. Jag läser en väldigt bra bok - stolen child. Eller den är rätt hemsk, tänk att nån stjäl någon annans barn! Sjukt!

När Korbyn kom hem från skolan hade jag i princip fixat klart middagen. Kycklinggryta och ris och sallad. Men han var lite bångstyrig och ville inte äta. Men med lite övertalning gick det fint. Efter det skjutsade jag inte honom och Jaxson till Papakura där Korbyn hade fotbollsträning. (dem ska byta dag från måndagar till torsdagar) Tanken var återigen att Braedon skulle möta upp mig där så jag kunde dra vidare, åka hem eller vad jag nu ville göra. Men han kom inte förrän det var typ 10-15 minuter kvar av träningen. Vilket ledde till att jag blev fast där och fick lov att underhålla Jaxson i typ en timme. Han vill ju också spela fotboll med alla de stora killarna. Vilket är ett problem när folk spelar på alla planer runt om. Men det gick bra. Vi spelade för fullt.

Efter det åkte jag hem och hämtade min badkläder som jag glömt hemma innan jag åkte in till pukekohe och simmade lite i badhuset. Körde ett 40-45 minuters pass. Riktigt jobbigt var det, Kännde verkligen hur mycket jag tappat. Dessutom hade jag glömt att sno Korbyns simglasögon så i början simmade jag sick-sack över banan. Men efter ett tag så började jag titta för håll på krocka hela tiden. Jag trodde jag skulle få jätte ont i ögonen som man får om man tittar under vattnet hemma. Men tror det är mindre klor här. Det blev lite röda och rätt torra men ingen svidande känsla. För övrigt så är det vänstertrafik i simhallen också när man simmar. Även om jag vant mig vid det på vägen så kändes det väldigt konstigt att simma på "fel" sida i bassängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0