Mission failed! (27/02-2011)

När jag vaknade på morgonen kändes det som om det var julafton. Spänningen var i luften, jag kunde nästan ta på den. Jag var riktigt taggad på mitt nya jobb som hemlig agent. Fast jag fick ju så klart lov att behålla mitt gamla jobb som cover.

Dagen började som vanligt. Fast med en rejäl sovmorgon till halv tio. Men eftersom jag hade så mycket äventyr på G idag så tänkte jag att jag kunde behöva en god natts sömn. Så efter frukost gick jag ut på en promenad med min kamera som cover. Så gick och tog lite bilder medan jag letade/funderade på vad mitt uppdrag för dagen skulle vara. Kom dock inte på något just då. Dagen passerade och jag fick lära mig den hårda vägen att det händer inte alltid mycket när man är spion och bara väntar. Jag fick lov att ta hand om Jaxson typ hela dagen för Braedon hade fullt upp så kunde inte göra så mycket farligheter då ju.

Men på kvällen precis innan jag skulle lägga mig kom jag på att jag inte hade utfört mitt uppdrag och då slog det mig vad mitt uppdrag skulle vara. Jag skulle ta mig in i köket, göra i ordning min frukost för i morgon. Havregryn + vatten i en panna utan att bli hörd. (kanske låter enkelt men det är inte så enkelt som det låter)
Steg 1 - kolla kusten
Steg 2 - Ta mig igenom/över grinden
Steg 3 - ta mig fram till skåpet med pannor
Steg 4 - öppna det barnsäkra låset
Steg 5 - Ta fram en panna
Steg 6 - ta fram havregryn ur skafferiet (ur den prasslande påsen)
Steg 7 - ta fram saltet
Steg 8 - Ta fram måtten ur lådan (som är i metall och sitter ihop och alltid gör asmycket ljud)
Steg 9 - mäta upp havregryn
Steg 10 - mäta upp vatten
Steg 11 - salta lite lätt
Steg 12 - Sätta på locket
Steg 13 - Ställa tillbaka saltet och havregrynen i skåpet
Steg 14 - Försiktigt smyga ut ur köket
Steg 15 - Ta mig tillbaka över/igenom grinden
Steg 16 - Gå in i mitt rum

Alla 16 steg utan at bli hörd!

Det första jag gjorde var att kolla om Braedon var i vardagsrummet eller inte. Jag kunde inte se honom i soffan så trodde inte han var där. Såg inte helt pga köksbänken (svårt att förklara) Mitt andra hinder var att ta mig igenom grinden. Att lyfta upp den skulle troligen leva om för mycket ifall han var i rummet. Men tänkte att det skulle kanske var bättre att hoppa över den i alla fall. Kanske inte det smartaste för det levde om lite eftersom jag inte är den vigaste och slog den i toppen. Det visade sig också att Braedon satt vid datorn vid köksbordet som jag inte kunnat se. Men jag gav inte upp i alla fall. Fick ingen reaktion så visste ju inte om han hört mig eller varit för inne i datorn. Jag kröp fram på alla fyra så tyst jag kunde till köksskåpet.

Mitt nästa hinder var att få upp det barnsäkra låset på dörren (så att inte Jaxson skulle ta sig in) Tror jag lyckades hyffsat med det. Levde inte om så hemskt mycket men är väl kanske inte den smidigaste heller. Sen när jag skulle sträcka mig fram för att ta fram gryta så råkade jag stöta till en annan gryta som stod ovanpå en annan och den föll ner med världens brak och jag brast ut i skratt.

Jag kan lungt säga att jag inte kommer bli en spion - NÅGONSIN! Jag är troligtvis den mest osmidiga människa som någonsin existerat! Men i mina tankar verkar jag så mycket smidigare...

Braedon avslöjade dock till min förfäran - kanske inte så otippat dock - att han hade hört mig typ så fort jag smög fram till grinden och såklart när jag slog i den.

Jag fick ju lov att förklara för honom vad jag höll på med. Han bara skrattade och skakade på huvud. Tyckte säkert jag var knäpp men det visste han ju iofs redan. Sen visade jag han mitt spy move! Ni vet james bond har ju sitt (smyga efter väggen) jag har mitt move! ;)

Då skrattade han ännu mer. Tur att man iaf kan bjuda på ett gott skratt! Synd bara att det blev mission failed! :/ hade ju ställt in siktet på att byta karriär ett tag och få lite mer äventyr i livet. Tror jag börjar bli lite smått hjärnskadad här! :P

Kommentarer
Postat av: Jesper

Made my Night :D

2011-03-05 @ 19:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0