Min tredje match så här långt (Söndag 20/03-2011)

Jag sov till 09.00-09.30 nån gång. Sen gick jag upp, käkade egenbakat bröd med ost på till frukost. Vid halv elva tiden kom Braedon hem från gymmet, fortfarande klädd i topp till tå i rosa, stiligt! :p Helt slut efter att varit vaken samt tränat typ 5 pass under kvällen och natten. haha och inte fick han sova heller eftersom jag skulle på match och även kylie skulle bort, tror hon jobbade. Korbyn hade spenderat natten hos Cameron och var inte tillbaka ännu men Jaxson var fortfaranade hemma, även om han sov för stunden så skulle inte han inte göra det hela dagen.

Vid halv tolv tog jag bilen och begav mig iväg mot waiuku från vart jag och Sarah "Smithie" Smith sedan skulle få skjuts med Lisa till matchen. Det vart en mycket trevlig resa med mycket snack om allt möjligt. Väl framme vi arena fick vi vänta ett tag. Men det gjorde inget, det var fint väder, solen sken och vi satte oss i skuggan av ett stort träd och tittade på två matcher som spelades på planerna därikring.

Många av de andra hade varit och kollat på resten av laget som spelade en annan match. Egentligen var det oblikatoriskt att se den matchen innan men med tanke på att smithie jobbar på en bondgård så hade vi som ursäkt att hon inte kunde komma ifrån tidigare, tror det låg lite sanning i det iaf. Hon har nämligen själv hand om 250 mjölkkor, jag är inte avis iaf.

Väl till matchen kanske. Jag spelade som en kratta, typ hela laget spelade som krattor. Vi var sämst. Alla typ stod och tittade på vad motståndarna gjorde i typ 3 sec innan man gjorde nått åt det - värdelöst! Inget engagemang alls. Efter första perioden stod det 1-1. Efter den andra 2-2 och slutresultatet efter den tredje blev 2-5, så det blev vår första förslust. Jag är rätt säker på att vi hade kunnat ta detta lag om vi spelat bättre. Helt klart var detta lag bättre än de tidigare lag vi mött men vanligtvis skulle vi vart bättre också, men som vi spelade idag så förtjänade dem att vinna! Jag spelade bara första och andra perioden. Jag trodde helt ärligt att jag skulle bli utbytt redan efter första för jag var helt värdelös! Men ska se till att bättra mig till nästa helg, vilken match jag än får spela :)

När jag kom hem fick jag i alla fall veta att vi vunnit grejen på gymmet (genom att vårt lag samlade in mest pengar till de jordbävningsdrabbade i canterbury området) Så alla i laget fick varsitt 6 månaders medlemsskap på gymmet värde just över 3000:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0