Min fjärde match! 27/03-2011

På söndagen tog vi sovmorgon till halv elva. Jag hade samling klockan 12 på north harbour stadium, samma ställe där vi spelat alla de tidigare matcherna. Men eftersom jag ni var hos Nikki så kunde jag ta mig en välförtjänt sovmorgon eftersom hon bor betydligt närmare än vad jag gör. Hade jag inte varit hos Nikki hade jag vid denna tid begett behövt ge mig iväg till vem jag nu skulle tänkas få åka med till matchen. Men nu kunde jag istället i lugn och ro sätta mig och käka frukost. Det blev gröt med yoghurt och banan samt ett glas apelsinjuice.

Sen packade jag bara i ordning mina prylar och chillade tills det var dags att bege sig iväg. Jag åkte 11.20, fast det enligt nikki bara skulle ta 20 minuter att åka dit. Men jag åkte först och tankade lite. Jag lyckades hitta till macken direkt, men att sedan hitta därifrån till motorvägen vart svårare. Jag hittade iaf vägen men jag kan lova att det var INTE den närmaste vägen. Jag körde nämligen på på samma ställe som jag brukar köra av vid när jag kommer från Clarks beach, dvs jag körde fel väg en bra bit innan jag kom ut på motorvägen och började bege mig åt rätt håll. Detta innebar att jag kom dit precis klockan 12. Hade jag kört på längre fram på motorvägen (vilket jag vet att man kan) så hade det gått betyligt mycket fortare. Men jag kom ju dit iaf och nu borde jag ju hitta till nikki när jag kör dit nästa gång! :)

Väl till matchen... Idag spelade vi två halvlekar på 45 minuter (fast det var fortfarande turneringsmatcherna). Jag spelade den första halvleken som forward samt ca 10 minuter in i andra halvlek. Det absolut sista jag gjorde innan jag klev av var att göra 3-1 målet. Matchen börajde med att de gjorde första målet efter kanske 15 minuter. Sen gjorde vi 1-1 rätt direkt efter det och lite senare även 2-1.

Ett tag efter att jag fått kliva av gjorde vi 4-1. Sen slutade vi nästan spela och bjöd in dem i matchen. De gjorde då 4-2 och i slutet tyckte jag det blev onödigt spännande även om matchen slutade 4-2 till oss.

Personlingen tyckte jag inte att jag spelade värst bra... Kände mig slut på energi men främst tyckte jag inte att jag tog tillräckligt många löpningar utan mera tittade och väntade på att bollen skulle komma innan jag gjorde nått och då var det såklart för sent! Så jag får se till att jobba på det!

Efter matchen var jag hungrig, men först duschade jag och sen kom jag på att jag hade två chokladägg som jag köpt igår till bion men inte käkat upp så jag käkade dem på vägen hem - de var riktigt goda! En var fylld med caramel och påminde om magnum dubbel med choklad, kolasås och choklad och sen glass fast utan glass och med bara ett lager choklad men massor av kolasås! Riktigt gott men väldigt mättande för det var typ riktig äggstorlek! :P Haha säkert mega nyttigt också! Men gott var det iaf.

När jag sen kom hem käkade jag köttfärslimpa och lite potatisgratäng som jag värmde upp. Sen hann jag käka det och hänga upp tvätt samt stoppa i en ny maskin och se lite, lite tv innan resten av familjen kom hem. Så hann kanske vara hemma 45-60 minuter innan de kom tillbaka... :/ Haha jag hade verkligen sett fram emot lite egentid men nejdå! :P










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0