Min andra match! (söndag 13/03-2011)

Det var skönt att inte vakna av skrikande barn för en gång skull. Men sov ändå inte hela natten i sträck, utan vaknade två gånger innan väckaren ringde, först vi 07.00 och sen vid 08.40 och då gick jag upp. Väckaren skulle ändå ringa om 20 minuter. Jag käkade en av mina hembakade mackor med ost till frukost för var hungrig. Sen satte jag igång och laga vad som skulle bli min lunch, eller kanske snarare brunch - Lax med klyftpotatis och dillsås. Eftersom jag inte käkade det till middag igår var det lika bra att laga det inför matchen tänkte jag. Tänkte dock inte på att jag skulle vara tvungen att käka det vid senast 10 då!

Det tog typ till 10 innan allt var klart. Eller i alla fall tills jag var klar. Började dock med att göra det mesta av mina kläder klara, packa skor, benskydd och duschgrejorna. Sen vid 09.30 snackade jag med Maggi på skype. Det var riktigt kul att höra från henne, har typ inte pratat nått med henne på skype sen jag kom hit för 5,5 månader sen nu. Vi han prata i en halvtimme typ sen var jag tvungen att dra och käka middag, göra några mackor att ta med på matchen och fylla vatten och lite andra småsaker innan jag var tvungen att åka. Hade tänkt åka 10.25 så jag skulle vara hos Sarah Holmes precis 10.50 då vi skulle samlas där. Men det slutade med att jag inte åkte förrän halv så kom 5 min sent. Men vi han ändå till matchen i tid.

Vi skulle spela även denna match i 3x30. Vi brukar ha en uppgift att fokusera på varje period. Den första fokuserade vi på att vinna tillbaka bollen på motståndarnas planhalv när vi tappade den. Vilket vi lyckades bra med (13 ggr vann vi den på deras och 7 på vår planhalva) Jag spelade forward hela matchen. Efter Första perioden stod det 1-0. Jag gjorde det målet, petade in en retur.

I den andra fick motståndarna en straff efter att en av våra backar "kapat" en av motståndarna i straffområdet i vad som verkade vara den mest klockrena tacklingen. Men det är domaren som dömer och de sköt straffen via målvakten in i mål. Jag lyckades sedan göra ännu ett mål efter att jag helt omarkerat placerat in bollen vid stolpen från straffområdespunkten. Efter andra perioden stod det 3-1. Vi vann slutligen matchen med 7-1. Jag gjorde ännu ett mål i tredje, sköt stolpe in efter en fin passning. Hade även ett friläge i tredje men missade helt målet, haha tror att när jag får för mycket tid går det åt skogen! (tror jag gjorde 4 mål men ett räknades bort. Hade ett skott som gick via målvakten i ribban, ribba in, ribba ut? Men gjorde mig inte så mycket.) Jag överträffade ändå mina förväntningar. Gjorde 3 mål och två assist, mer än jag hade trott innan matchen. Men känner att jag fortfarande måste jobba på konditionen. Den är inte så bra jag skulle vilja att den var...

Efter matchen hann jag med en dusch, sen åkte vi förbi en typ glasskiosk. De andra tjejerna i bile nsa att det var något jag var tvungen att prova. De gjorde glass eller youghurt med frysta bär inmixade, supergott! typ som mjukglass.

Sen åkte de andra förbi McDonalds också. Men jag köpte inget där. Sen har jag bara varit hemma, stökat undan lite efter min lunch (var rätt oredigt), käkat mina mackor som jag hade packat med mig till matchen till middag, läst, samt vart superduktigt och uppdaterat min blogg! :P Nu ska jag gå och se lite på tv tror jag innan familjen kommer hem igen.

Ha det bra!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0