Matchen (06/03-2011)

Jag kom iväg 5 minuter senare än vad jag tänkt mig, trodde jag skulle bli sen men var först dit. Väl där fick vi vänta länge, länge på en annan tjej. Hon kom inte förrän typ 12.40 och sen var vi tvungna at hämta upp en annan tjej på vägen. Vi som skulle åka med Holmes hade bestämt att träffas 12.15 för att sedan åka mot Auckland (eller snarare igenom) och mot Birkenhead där (och mot vilka) vi skulle spela matchen. Resan dit tar typ 45 minuter och vi skulle vara klockan 13.00!

Vi kom dit typ 13.20, vi bytte om rekordsnabbt och begav oss ut på planen. Sen hade vi alla ett litet snack innan det var dags för uppvärmning. Matchen, eftersom det var en vänskapsmatch, spelades idag i 3x30. Efter första perioden stod det 2-0 till oss. Jag spelade typ de sista 2 perioderna. Eller jag byttes in precis när den andra startat. Jag kanske ska tillägga att jag spelade forward hela matchen.

Efter den andra perioden stod det 4-0 till oss. Vi vann matchen med 10-0. Jag gjorde 5-0 målet. Det kändes bra att få näta redan i första matchen, men jag vet att jag kan spela bättre än jag gjorde idag. Men jag antar att det kommer. Det tar ju ett tag att komma in i ett nytt lag och förstå hur dem spelar.

Just ja, vill bara tillägga att våra tröjor var inte riktigt bruna, maroon är mer vinröd, typ samma färg på tröjorna som teg har, haha!

Kommentarer
Postat av: Emanuel

Vi får styra lite skype nu snart :-)

2011-03-10 @ 21:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0