Måndag igen då (28/02-2011)

Under dagen gjorde jag inte så mycket märkvärdigt. Jag gjorde Korbyn redo för skolan. Jag åkte på gymmet och körde ett step pass och sen ett core pass direkt efter. Galet vad core passet tog! (jag hade träningsvärk till torsdagen) När vi kom tillbaka från gymmet sov Jaxson en liten stund. Jag fixade i ordning lite lunch. Lax med couscous sallad. Galet gott var det!  Sen gjorde jag Jaxson klar för Play and learn och sen så städade jag undan lite innan jag la mig ner för en "powernap". Tanken var att jag skulle vial ca 25 minuter, men det slutade med 1,5 timme innan jag tog mig upp igen. Efter det gjorde jag chokladbollar och sen så kom Korbyn hem från skolan.

Då blev det snabba puckar eftersom han hade fotbollsträning i Papakura och skulle vara där 16.15 och det tar ca 25 minuter att köra dit + att vi var tvungna att hämta upp Jaxson på vägen.

Som tur var hade både han och jag packat våra fotbollsgrejor och jag hade gjort i ordning mackor och lite snacks till honom och lite snacks till Jaxson. Så när han kom hem bytte han om och i bilen på vägen käkade han sin macka.

När jag kom till Play and learn för att hämta upp Jaxson så hade jag hoppats att det bara skulle vara att gå in och ut i princip men såklart hade skitungen bajsat ner blöjan precis då så jag vart tungen att byta honom först. Men när det var klart kunde vi äntligen ge oss iväg. Väl där vid 16.15 möttes vi av Braedon som åkt direkt från jobbet. (kylie var fortfarande i Christchurch).

Jaxson var väldigt trött eftersom han inte sovit nästan någonting under dagen, max en timmer innan day care, så han var rätt grinig. Under Korbyns träning så åkte Braedon iväg och köpte sub way mackor. Jag hann precis käka min innan det var dags för mig att åka på min träning.

Det var inte den bästa träningen jag gjort. Jag hade inte så mycket energi. Hade hellre åkt hem och sovit än åkt på träning idag. Mina ben var inte riktigt med mig, dom var supersega och efter en fys eller snarare löpträning så var dem som spagetti. Det var skönt att få komma hem och sova sen kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0