Lördag (19/3-2011)

På lördagen var det dags för found raiser för de jordbävningsdrabbade i Canterbury (christchurch m.m). Tillsammas i ett lag skulle vi träna 24 timmar i rad. I mitt lag var det Romilia, Tony (granne brukar träffa henne rätt ofta på gymmet), Tonys man Grant, Braedon, Deborah (romilias sister in law) och en-två till som jag inte riktigt vet vilka det är.

Jag hade fått jättedålig infrormation om helgen. Tanken var att braedon skulle berätta för mig vad Romilia sagt till honom men jag fick inte höra ett ord typ. Så på lördag morgonen var det ända jag visste att Romilia skulle in på gymmet vid 12 för att köra ett pass för alla i laget. Man skulle då bära nått rött och svart (canterburys färger) Sen så skulle hon komm tillbaka och jag hade mitt första pass klockan 5. Jag åkte in med Romilia. När hon kom och hämtade mig var hon klädd i röda och svarta, väldigt fåniga kläder samt en rosa peruk och svettband. Själv hade jag bara ett par svarta short och Braedons alldeles för stora röda tröja (hade inget riktigt rött i garderoben).

På vägen dit fick jag i alla fall förklarat för mig att vi vårt lag hette gym junkies & fresh meat och vår chef var Richard Simmons. Han som kom på aerobics under 80-talet. Då var det också väldigt populärt att klä sig i färgglada, galna kläder. Så det var typ så vi såg ut.


Fixade min outfit på vägen hem från 12-passet. Kläderna är från lite olika second hand butiker runt om i puke ifall någon skulle vara intresserad :P

När jag kom hem snörde jag ihop ett lass chokladbollar för alla i laget skulle ta med något att bjuda på. Hade inte tid för att göra så mycket mer. Sen käkade jag och tog en snabb dusch, blötte håret och kammade bak det samt gjorde en fläta innan jag tog på mig peruken, sminkade mif lite snabbt, Sen kom typ Romilia och hämtade upp mig. Haha kan lova att vi fick rätt underliga blickar från folk i andra bilar på väg till gymmet!

Väl där körde jag först ett body combat pass. Sen hann jag vara med på lite tävlingar. Först var det en tävling där man i ett lag på fyra skulle ta sig runt en bana med balonger emellan varje person. Om man tappade någon av ballongerna vara alla i laget tvungna att göra 10 armhävningar innan man kunde fortsätta. Vårt lag vann det andra heatet. Det första heatet körde bara barn. Men i finalen så tog vi dem så vi vann kaffebiljetter på ett cafe.

Efter det han jag köra en annan tävling då alla skulle låtsat simma ett medley. Först skulle man låtsas dyka i, sen bröstsim, ryggsim, fjärilssim och sist frisim. Man skulle simma 30 längder vardera. Jag trodde det var den som kom först i mål som vann men det var det tydligen inte. Utan den med bäst teknik vann allt. Jag var tydligen den av de som var där som hade bäst teknik så jag vann att kunna fara och simma på badhuset i pukekohe 30 ggr. AWSOME! Eftersom jag inte längre hade råd att fara på gymmet hade jag beslutat att börja simma någon/några ggr i veckan istället, så det passade ju utmärkt!

Sen vart det dags för mitt andra och sista pass - body pump! Det är typ mitt favoritpass av de pass jag prövat hittills. Kanske inte den bästa uppladdningen inför matchen imorrn men kul var det då.

Efter det hann jag få i mig lite middag som romilia gjort, couscous sallad och kyckling och till efterrätt köpte jag en kaka för att stödja alla i canerbury! (haha enbart därför! :P)

Vid niotiden kom Braedon (han hade nattpasset med Romilia och Tony och Grant m.fl.)

Han var tvungen att vara klädd i rosa för han skulle gå på tjejpasset!

När han hade kommit så åkte jag typ hem på en gång. Jag fick skjuts med en annan tjej Heather som var i vårt lag.

Vi skulle alla i laget även ha samlat in pengar till canterbury samt om vi kunnat skaffat en eller flera sponssorer. Men liksom så mycket annat så hade jag inte fått reda på detta så jag hade inte kunnat samla ihop några pengar... :/

Väl hemma så duschade jag länge, länge innan jag gjorde mig klar och gick isäng.

P.S Om ni vill veta mer om Richard simmons kolla in länken- Haha vackert: http://www.youtube.com/watch?v=na9ZZ4ZjVa8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0