Lördag 12/03-2011

Jag tog sovmorgon till nästan halv tio. Sen tog jag det chill en stund. Käkade frukost i godan ro. Satt lite vid datorn. Kollade bland anant upp nått brödrecept samt ingredienser till bröd + massa annat som jag behöver köpa. Men glömsk som jag är så glömer jag listan hemma. Vilket innebar att jag inte kom ihåg att köpa allt jag behöde. Dessutom pajjade min solglasögon helt och hållet idag. De har varit halft trasiga och vart av i ena bågen så glaset trillat ut lite nu och då. Men idag gick dem i två delar. Men hittade inga nya solglasögon idag så måste se till att skaffa det asp!

Väl i puke hade jag tänkt att simma lite (hade till och med packat grejor) Men kände inte för att betala 25-30 spänn för ett kort dopp. Hade nämligen inte tänkt köra helt slut på mig utan mer bara mjuka upp inför matchen imorgon. Så sket i det och gjorde bara min ärender och åkte sedan hem igen.

När jag kom hem drog jag igång mitt brödbak. Det var bara att röra ihop alla ingredienser och snöra in allt i ugnen. Ingen jästid eller så, påminner mycket om mitt energibröd som jag brukar göra hemma. Men hittade inte alla ingredienser till det. Men det blev gott i alla fall!

Vid 16.30, precis innan brödet var klart åkte Kylie och Jaxson iväg för att hämta Korbyn som vart på ett födelsedagskalas från 12-16. Sen åkte dem raka vägen därifrån till Cambride där de skulle spendera resten av helgen - SKÖNT! Så jag fick huset för mig själv. När de dragit smakade jag mitt bröd - som vanligt smakar allt bak alltid godast när det är nybakat så fick i mg fyra skivor bröd. Två nästan direkt efter de kommit ut ur ugnen och två till när jag skar upp brödet.

Däremellan hann jag fara ut på en liten löparrunda. Jag sprang bara ett varv runt clarks beach, typ 3 km för att mjuka upp kroppen lite inför matchen (istället för att simma). Sen stretchade jag ut ordentligt och tog en lång svalkande dusch. Även om klockan var efter 18 så var det riktigt varmt ute!

Jag hade tänkt att göra lax och klyftpotatis med en dillsås till middag men jag var så mätt att jag inte pallade äta nått mer så jag sket i det. Laxen marinerades hela natten i kylen istället för bara typ en timme. Jag såg bride wars på tv innan jag planerade att gå isäng. Men hann med lite skype med annis och mamma och pappa också innan jag somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0