Fredag 25/03-2011

Det vart återigen att fara på Play Group med Jaxson. Jag vet inte om jag sagt det men det är som typ en jättestor lekpark, eller kanske mer som ett dagis, med tonvis av leksaker. Enda skillnaden är att det styrs av mammor och bara har öppet vissa tider och dagar. Annars är det hänglås överallt så man kommer inte ens in på området.

Idag var det bara två andra mammor där och 5 andra barn. Det brukar vara mest folk på onsdagar, måndagar och fredagar är det inte lika mycket folk. Men det kan var skönt det också för omväxlings skull. Idag var det då skönt eftersom det var regnvarning i luften så försökte de hålla åtminstone de allra minsta barnen som inte kunde gå inomhus genom att låsa dörren. Jaxson och två typ 3-5 åringar lekte på vilt där ute ett tag tills en av dem ramlade i en vattenpöl och blev dygnsur då stannade alla barnen inne. Men eftersom det inte är sueprstort inne utan bara ett stort rum (de har en väldigt öppen planlösning) så var det skönt när det inte var så många barn. Hade blivigt väldigt livligt om det var ännu fler barn och mammor inne.


Tanken var att jag skulle åka till Nikki på kvällen direkt när Kylie och Braedon kom hem typ vid halv 5. Men eftersom båda verklade bli försenade pga av trafiken så hann ingen av dem hem i tid för att köra Korbyn på simningen. Så jag fick lov att ta både Jaxson och Korbyn på Korbyns simning, även om precis när vi skulle åka så kom Kylie hem... Men hon var tydligen tvungen att packa i ordning sina grejor inför att de skulle till Cambride. Jag tyckte bara att hon hade kunnat gjort det igår kväll eftersom hon visste att de skulle åka redan då.. + att jag hade andra planer för min kväll.

Familjen hade planerat att både Kylie och Braedon skulle hinna hem i tid så att hela familjen kunde fara på Korbyns simming och sedan köra raka vägen därifrån till Cambridge. Men så blev det ju inte riktigt. Istället fick jag lov att Köra både dit och hem med barnen. Sen när jag kom tillbaka igen så for jag direkt till Nikki.

Jag fastnade dock i trafiken på vägen dit och det tog mig typ 10-15 minuter att åka 1km på motorvägen när det gick som segast - men andra ord det gick inte fort! Så jag satt fast på motorvägen ett bra tag, sen lyckades jag även köra fel, något som jag bara verkar lyckas med när jag kör till nikki. (fast jag tror att nästa gång jag ska dit så kommer jag köra rätt)

Hur som helst efter att ha kört i två timmar för en resa som bara borde tagit max en timme så var det skönt att äntligen var framme. Dessutom började jag bli rätt hungrig klockan var ändå just över 8. Vi bestämde för att dra ut och käka och hittade en mysig restaurang i mission bay med live musik och riktigt god mat. Jag käkade hemgjord tortilini fylld med köttfärs och serverdes med köttfärssås och nikki käkade lax med potatis. Hon fick typ den största laxbit jag någonsin sätt men bara tre skivor potatis (alltså typ inte ens en hel potatis), knäppt!

Efte maten drog vi till New World (supermarket) och köpte godis sen åkte vi hem till henne och tjockade på och pratade och hade trevligt! Mycket bra avslutning på dagen i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0