Movie world (fredag 10/06/2011)

Jag sov som en kunglighet på soffan i deras vardagsrum. Jag vaknade av att solen sipprade in genom rullgardinerna och klev upp och satte mig ute på balkongen med en kopp te och bara njöt av utsikten. Jag tog en dusch och käkade frukost på balkongen i lugnan ro, men sen fick jag skynda mig lite för tog lite väl god tid på mig...


Jag vaknade av att solen sipprade in genom rullgardinerna. (jag sov i soffan till höger)


nyvaken och i mina nya pyjamasbyxor, fast man set inte så bra hur de ser ut.


En snubbe som letade efter en skatt på stranden (eller nått sånt)


Flash lägenhet!

...08.45 var jag fortfarande på hoteller fast jag borde ha suttit i en taxi på väg till busshållplatsen/där jag skulle bli upphämtad med bussen. Efter ytterligare 5 minuters promenad hade vi tagit oss till stället där alla taxis gick från. Så jag sa snabbt hejdå till Kevin och Glenda och tackade dem så mycket för allt ännu en gång!

Sen körde taxin mig till shoppingcentret istället för ett hotell med liknande namn men tror det var mitt fel för jag trodde jag skulle dit fast Kevin hade gett direktioner nån till hotellet tror jag... aja. Jag missade bussen i alla fall. Och nästa buss gick inte förrän 10.35 och klockan var nu 09.10. Jag skulle möta upp Romelia och gänget vid movie world klockan typ 10.30 så jag kunde inte vänta på nästa buss om jag ville komma i någorlunda tid. Så jag beslutade mig för att leta upp informationen vid detta stora shoppingcenter, men jag hade ingen större tur med att hitta den. Istället sprang jag på cotton on. en butik där jag handlat igår. Jag hade köpt en kofta men hade märkt i morse att jag råkat köpa fel. Jag hade provat två men råkat köpa fel. Jag hade ju med mig alla min grejer nu eftersom jag skulle bo med Romelia och dem från och med nu så jag letade upp min kofta och gick in och frågade om ajg kunde byta, vilket gick bra. Jag hittade även en annan tjocktröja som också fick följa med hem. Sen hittade jag informationen. Den var bakon cotton on så jag frågade vart bussarna till movie world gick och fick svar att jag skulle ta en buss mot sea world typ från bart jag blivit avsläppt med taxin. Så gick dit och hittade bussen men när jag skulle betala så sa han att jag var tvungen att ta en anna nbuss för att komma till movie world så fick vänta ytterligare 5 minuter på min buss. Men de var ju ingen lång väntan. Bussarna till alla nöjesparker gick typ var 10e minut. Denna buss var dessutom mycket billigare än den andra. Den här bussen gick på bara 6 AUD (Australienska dollar) medan den andra bussen som jag hade planerat att åka gick på  21 AUD. Så jag tror det var meningen att jag skulle missa den bussen, byta min kofta och sedan komma med lagomt i tid. Jag anlände nämligen just efer 10.30 till Movie world. Men kunde inte se Romilia och gänget. Hade dock fått ett sms om att deras flyg var försenat så jag gick in på movie world, lämnade min väska i ett coolt skåp som styrdes av touch screen och man hade sitt personnummer + en färg som kod och kunde öppna och stänga skåper hur många gånger som helst utan att man behövde betala med pengar.

När jag lämnat de mesta av mina grejor i skåpet gick jag och såg en stunt show med bilar. Det var riktigt coolt. Bilarna sladdade med typ 10 centimers mellanrum, exakt samtidigt, de körde på två hjul och gick i två delar, hoppad över hus m.m. Rätt nice! Det hela avslutades med eld!

Efter det gick jag och åkte en berg-och-dalbana med loop. Den var riktigt nice. När jag stod i kön så messade Dom att de var vid movie world men vi beslutade att möta upp lite senare för jag stod fortfarande i kön och den gick knappt frammåt. Men när jag åkt klart stötte jag på Dom och Jacob så gick och åkte stockarna med dem. JAg satt längs bak men blev ändå blötast av alla. Sen gick de till barnavdelningen, men där var alla atraktioner riktigt mesiga så jag lämnade dem och gick för att leta upp Romilia och gänget. Men jag kundei nte hitta dem och de hade ingen telefon så jag kunde nå dem så jag gick och käkade lite lunch för jag började bli rätt  hungrig tror klockan var efter ett nån gång.

Efter lunchen gick jag och såg en 4D film där säterna rörde på sig, man fick vatten och luft sprutat på sig, bilden blev med levande (som 3D typ men med vatten, vind, fjädrar som kittlade och säterna rörde på sig) Men det var rätt fränt faktiskt

Efter det åkte jag supermans berg-och-dal bana. JAg fick lov att stå i kö typ 45 minuter innan jag kom fram och fick sätta mig i vagnen. Men då var vi tvungna att kliva ur igen för de skulle göra massa tester, sen körde de runt vagnarna och gjorde lite andra saker men efter typ 15-20 minuter fick vi sätta oss igen och denna gång rullade vi iväg från perongen. Efter typ 1-2 minuter var vi tillbaka igen och åkturen var över. Men det var Awsome!

När jag kom ut igen var det en parad på huvudvägen. Inte långt efter det hittade jag Romelia, Kiera och Madison (Jacob och Kieras ena kusin som följde med dem) Vi åkte en berg-och-dalbana som man åkte baklänges, i mörkret och i typ 5 minuter. Den var riktgt nice faktisk. Scooby doos berg-och-dalbana. JAg kan se mig själv i deras ålder åka den om och om och om igen! Vi åkte den t.o.m två gånger i rad nu men det var mest för att köerna hade minskat nu i slutet av dagen.





Vi begav oss sedan iväg till Madison och Locklans (tvillingar och kusiner till Kiera och Jacob) mamma och pappa, där vi bjöds på middag. Korv med bröd och sallad. Deras moster Robyn hade sedan gjort efterrätt: Passionsfrukt och kokosnöttspaj med risgrynsgröt till. Jag som verklgien saknat risgrynsgröten (särskillt till jul) blev rätt glatt överraskad.

Efter middagen åkte vi och hämtade upp nyckeln till lägenheten hos mäklaren. De hade den i en liten låst låda som man behöve kod för att öppna så det var lätt och smidigt. Sen åkte vi hem och gick och la oss rätt på en gång för alla var trötta efter en lång dag och vi skulle upp rätt tidigt på morgonen. Jag sov i en bäddsoffa med sovsäck och jag sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0