Fullspäckad dag! (Tisdag 07/06/2011)

Jag vaknade klockan 7 i morse och trodde att Korbyn och Helena redan skulle vara vakna, men icket! Korbyn var troligen rätt trött för han sov till halv åtta, vilket är det längsta han kan sova till. Sen så väckte jag upp honom. Så jag spenderade en halvtimma för mig själv, tittade på deal or no deal. När korbyn vaknat väckte han Helena som sedan fixade i ordning frukost och lunch m.m.

När hon tog Korbyn till bussen vaknade Jaxson så jag gick och hämtade honom och när hon kom tillbaka fixade hon frukost år honom med.

När Korbyn åkt till skolan försökte jag göra lite orning i mina väskor och samtidigt ge Helena lite tid att umgås med jaxson själv. Vid 10.30 skulle Romina komma och hämta upp oss. Helena hade dock lagt Jaxson vid 09.45 så han hade precis hunnit somna så när hon skulle väcka honom med det ett jäkla liv så hon stannade hemma med honom medan jag och Romina åkte in till pukekohe och fikade samt för att fixa lite grejor til min Australienresa.

Innan vi for och fikade gick vi in på ett flertal affärer för att försöka hitta en undervattenskamera så att jag kunde ta lite bilder på stora barriärrevet. Men ingen av affärerna vi var inne på hade en engångsundervattenskamera och bara en av dem hade engångskameror över huvudtaget! Så vi gick till banken istället för att försöka växla lite pengar till min australien resa. Men när vi kom in så kunde vi inte växla nått eftersom jag tydligen var tvungen att ha kontanter, vilket jag inte hade. JAg är ju van att bara behöva ta visakortet till forex men icket. Så jag gick ut och skulle försöka ta ut pengar men då gick det inte. Automaten sa att jag inte hade tillräckligt med pengar på mitt kort, vilket jag vet att jag hade! Så vi åkte och fikade, får reda ut det där imorrn och prata med Kylie och Braedon ikväll.

När jag kom tillbaka hem igen så sov jaxson så jag och Helena spelade lite kort tills Korbyn kom hem. Helena fixade fika åt honom och jag började med middagen. Det blev spagettigratäng med broccoli och bacon idag efter det drog jag på fotbollsträning. Min sista träning troligen, så blev till att säga hejdå!

När jag kom hem pratade jag med Braedon om mitt bankkort och sen bokade jag en flygresa till Nelson den 22 juni. Så då bär det av till sydön!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0