Queens birthday (måndag 06/06/2011)

Idag var det drottningens födeledag dvs. public holiday så alla är lediga inkl. jag och Helena. Så vi drog in till Dressmart vid lunchtid (vi var väl inte de snabbaste på morgonen kanske) och gick runt där 1,5-2 timmar. Men det var galet mycket folk där så man fick nästan lov att tränga sig fram och det tog 20 minuter att hitta en parkeringsplats. Så vid halv ett var vi less, tanken var att vi skulle åka vidare till sylvia park eller manakau för att fortsätta shoppa men vi var båda helt slut så vi drog hem ist och fikade lite, track lite te och spelade lite kort innan vi beslutade oss för att åka in till pukekohe och simma lite i badhuset. Vi simmade ca 45 minuter sen spelade vi lite vattenvoleyboll i poolen innan

Vi kom hem vid 17.30-18.00 nån gång och satte och sedan vid våra datorer tills middagen var redo vis sjutiden. Kylie hade lagat en hel kyckling i ugnen men hon och korbyn och jaxson hade käkat tidigare. Hon trodde dock att kycklingen var redo men när jag skulle skära upp den efter att jag lagat en couscous sallad så var den rå så fick vänta ytterligare 30 minuter innan maten var klar...

På kvällen såg vi masterchef junior australien som så många andra måndagar. Barnen är asgulliga och alla är typ bättre än mig på att laga mat och de som är kvar nu är mellan 9-12 år! Men det blev en bra avslutning på dagen. men så fort det var klart blev det att gå i säng. Galet så trött jag var vid 21.30. Men antar att det beror mycket på simningen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0