Ny au pair anländer! (onsdag 01/06/2011)

Kylie var hemma från jobbet idag för att kunna hämta upp Helena på flygplatsen. Så på morgonen när jag vaknade och gick ut ur mitt rum hörde jag hur Kylie och Korbyn sa att de var i Kylies sovrum och sa att jag skulle komma in. Så låg och mös och pratade under deras härliga duntäcke i 30 minuter innan det började bli dags för Korbyn att börja göra sig i ordning så Kylie tyckte vi skulle köra sten, sax, påse om vem som skulle behöva göra honom i ordning och jag vann så jag fick ligga kvar en bra stund till, vilket var skönt efter att varit uppe och bokat resor halva natten. Efter en stund blev jag dock hungrig så gick upp och käkade frukost.

Sen städade jag lite. Kylie dammsög lite också men inte allt så fick göra halva huset.Dessutom städade jag toaletterna och diskade undan och tvättade. Jag fixade även ansökan om visa till Australien när Jaxson "sov" Han somnade inte trots att han hade behövt det för vi skulle inte komma tillbaka från flyget på ett tag när vi väl åkte. Jag lekte massa med Jaxson när han inte försökte sova och han hjälpte till att tvätta och dammsuga lite.

Precis innan vi åkte fixade jag lite lunch också. Vid tolv åkte vi först in och handlade och sen for vi och kollade på en cykel till Jaxson men vi köpte ingen. Efter det åkte vi till flygplatsen för att hämta upp Helena, fast vi fick stå och vänta kanske 30 minuter innan hon kom igen tullen.

Efter det åkte vi raka vägen hem, la Jaxson i säng och packade sen upp all mat och Helena kunde packa upp lite av sina grejor. Korbyn kunde inte sluta prata med henne och ville leka med henne hele tiden. Jaxson var lite mer blyg mot denna främling och höll sig närmare oss mer välbekanta ansikten efter att han vaknat/blivit väckt igen lagom till middagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0