Gold coast - Cairns (Tisdag 14/06/2011)

Romelia väckte mig 04.45. Jag fällde ihop min säng och vek ihop mina sängkläder och min sovsäck innan jag hoppade in i duschen. Till frukost blev det en banan och müsli och sen packade jag klart mina sista saker + typ schampo, tandborste m.m. onnan jag hjälpte till med städningen.

Tanken var sedan att vi skulle lämna lägenheten 05.45 men det slutade med att vi inte lämnade den förrän vid typ 6. Först åkte vi och lämnade av en resväska som inte skulle med till Cairns hos kusinerna, innan vi åkte och lämnade nyckeln hos mäklaren igen. Sen begav vi oss slutligen iväg till flygplatsen. Först åkte vi dock förbi flygplatsen och fyllde upp bilen innan vi lämnade den på korttidsparkeringen. Vi kom till flygplatsen med ca 25 minuters marginal tills check-in stängde. Vi letade upp vår kö och som tur var så gick det fort i kön. När vi checkat in gick vi genom säkerhetskontrollen och sen gick Romelia och dom och barnen och köpte en varm dryck: te, kaffe och choklad, medan jag gick och fördrev tiden med att titta i lite affärer. Men precis när de fått sina muggar så var det dags att gå ombord. De fick inte ta sina take aways ombord utan var tvungna att dricka dem innan. Barnen bara slängde sina med Romelia och Dom drack upp sina mycket snabbt innan. När vi sedan gått ombord på planet fick vi sitta och vänta säkert en halvtimma innan planet lämnade flygplatsen. Vi skulle lämnat 08.10 men lämnade inte förrän nån gång efter 08.40. Jag sov sedan hela flygresan och vaknade precis innan vi skulle landa 11.15. Vi skulle dock egentligen landat typ 30 minuter tidigare om inte planet vart förseant.

När vi kom fram till flyet gick vi igenom ännu fler säkerhetskontroller och när vi kom fram till väskorna rullade de förbi precis när vi passerade så det gick fort att få bagaget som de checkat in.

Vi fick dock vänta ett rätt bra tag på hyrbilen. Men eftersom vi  åkte från gold coast till cairns (nationellt) så trodde säkert hyrbilssnubben att vi skulle komma från domestic flights men vi hade åkt med ett plan som senare skulle vidare till japan så vi var utanför internationel flights. När bilen sedan kom fick jag Romelia och Kiera vänta ca en timme på att Dom och JAcob skulle komma tillbaka med bilen efter att lämnat av snubben som körde dit den åt oss och fyllt i lite papper.

Det tog ca en timme att köra från flygplatsen till lägenheten. Men eftersom vårt plan blvit försenat så stannade inte tanten som vi skulle hyra lägenheten av kvar i själva lägenheten och väntade på oss utan hon lämnade iställlet bara nyckeln under dörramattan, vilket var bra för då såg hon inte att vi var en person mer än vi borde.

När vi kom till lägenheten vid ett tiden tog vi ett fopp i poolen och stekte lite lätt samtidigt som vi njöt av värmen och solen. Jag fick en liten lätt bränna under de 30 minuter vi tillbringade där, trots att jag smort in mig. Efter det åkte vi till DFO (typ tax free affärer) där jag köpte två BHar. Sen åkte vi och handlade lite mat. Efter det åkte vi till vår lägenhet och lagade middag innan vi gick isäng relativt tidigt. I denna lägenhet hade de också en bäddsoffa men det var väldigt obekväm så sov bara på soffan i en sovsäck, och jag sov gott efter en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0