Breakdown (Fredag 27/05/2011)

På fredagen ringde Kylie hem på morgonen och sa att Jaxson hade varit uppe mycket under natten och undrade om han hade feber - vilket han inte hade som tur var. Men hon sa att han kunde ha två större tupplurar idag om han behövde. De brukar bara vilja att han har en så.. Men han ville verkligen inte sova på morgonen utan bara leka. Vid nio ville han dock gå isäng en stund. Han var i sin sovrum i ca 30 minuter innan han insåg att han nog inte ville sova ändå. Så tänkte att jag kan lika gärna åka in till Pukekohe och hämta ut mina bilder. Hade fått en mail redan i onsdags att mina bilder var klara men eftersom Korbyn inte hade någon fotbollsträning och min träning var försenad en timme så åkte jag inte in till puke innan 6, då affären stängde. Så det fick helt enkelt bli idag istället.

Jag åkte in vid halv tio, åkte direkt och hämtade upp mina bilder och tänkte sedan bege mig hem igen. Jag hann bara köra kanske en kilometer innan bilen la av. Gasen slutade typ bara funka och bilen började typ skutta fram. Jag stannade dock mitt på vägen vilket kanske inte var det bästa. Jag rindge då Braedon och kylie men kom bara till röstbredlåda på bådas så lämnade ett medelande. Men efter typ 2 min så prövade jag starta bilen igen och då verkade den funka fint så lyckade så ta mig till shell där jag prade lite med de som jobbade där och tankade bilen lite ifall det skulle vara problemet - vilket jag var rätt säker på att det inte skulle vara.

Men när jag startade bilen så verkade den funka fint, körde ett varv runt kvarteret och de gick bara fint så tänkte att det kanske bara var nått preliminärt problem så det funkar säkert att köra hem. Men det gjorde det inte... Jag stannade mitt på Gun club road, vilket är en rätt smal väg, precis innan puke, där bilarna susar förbi i 100 km/h. Inte det bästa stället att stanna på. Som tur var lyckades jag köra in på en uppfart, men man kunde ändå verkligen känna vindsuset av bilarna som passerade.

jag prövade då ringa kylie och braedon igen men fick inget svar så skickade ett mess till romilia för hade inte så mycket pengar på mobilen kvar... vilken timing va? Jag hade bara 0,63 cents kvar vilket inte räckte särskilt länge och ingen svarade heller.

Jag stod på vägkanten i minst 15 minuter innan den första bilen (en mjölkbil, man måste ju älska mjölk) stannade, då stannade även bilen efter och jag hade två män som stod och försökte hjälpa mig med bilen, men utan resultat. Som tur var var jaxson väldigt duktig idag men han hade slut på mat sedan precis innan vi stannade första gången vilket var typ 45 minuter sedan.

De två männen startade bilen igen och den gick på tomgång i 15 minuter utan att lägga av. Jag fick även låna en av deras mobiltelefoner så prövade ringa kylie och braedon igen men fortfarande utan resultat. Jag prövade då ringa romilia men hon svarade inte. Jag ringde då Kevin en av deras gamla grannar men han var på jobbet men han sa att jag skulle ringa glenda på hemtelefonen men om hon inte svarade skulle skulle han komma och hämta upp oss fast han jobbar i auckland. Men som tur var svarade Glenda och hon erbjöd sig genast att komma och hämta mig och Jaxson. Så de två männen kunde åka vidare.

25 minuter senare kom Glenda. Jag stannade på samma ställe, även om de två männen tyckte det verkade säkert att åka vidare för under de ca 20 minuter vi stått där hade bilen gått bara fint. Men jag hade på känn att jag ändå inte skulle ta mig hela vägen hem och om bilen stannade igen så var det ju inte säkert att den stannade på ett lika säkert ställe (vägen är rätt kurvig) och bilarna kör ändå i 100 km/h mest överallt.

När Glenda kom så åkte hon efter mig medan vi körde tillbaka. Vi hann precis köra över järnvägen men sen så la bilen av och då ville den inte ens starta. Men nu hade jag glenda där så vi prövade ringa kylie och braedon igen men utan svar så Glenda lämnade ett medelande var på deras telefon där hon sa att hon hämtat upp oss sov. Sen lämnade bilen efter vägen och hoppade alla in i hennes bil sen körde vi till närmsta mekniker. Det var en bara ett par 100 meter bort i patomahoe så de åkte och hämtade bilen från vägen och körde sedan den till verkstaden där den stod tills kylie och braeodn bestämnde vad de skulle göra med den.

Vi åkte sedan hem allihopa i Glendas bil. Vi hade flyttat över Jaxson stol och alla grejor först såklart. När vi kom hem så stannade Glenda på en kopp kaffe och vi satt och snackade i typ en timme. Jaxson fick först nått att käka och sen blev det dags att gå i säng och sova en stund.

vid 13.30-tiden ringde kylie upp mig. bilen hade lagt av första gången strax efter 10 på morgonen. Så det tog EVIGHETER innan dem ringde upp igen. Dåligt att jag inte fått deras jobb telefoner så jag kunde ju helt enkelt inte nå dem. Tydligen hade dem båda suttit i samma möte i flera timmar men det hade vart bra om jag kunnat nå dem. Nog för att denna gång löste det sig ändå men om jaxson hade vart medo m en olycka och vart tvungen att åka in till sjukhuset hade det inte var lika bra. Fast kan tillägga att jag var rätt sur även denna gången.

Kylie ringde som sagt vid typ halv två. Då hon ringde så frågade hon bara hur det var med bilen, vad som hänt osv. Hon verkade inte bry sig om jaxson eller mig... Hon lät dock rätt stessad men det är ingen ursäkt. Hon la på när hon frågat sina frågor utan att jag hann säga nått. Hon ringde sedan upp typ 10-15 minuter senare. Då frågade hon hur Jaxson var och lite om mig. Men ingetmärkvärdigt. Hon la sedan på och ringde igen 10 minuter senare och sa att vi skulle ha en filmkväll och frågade om jag ville att hon skulle köpa hem nått till ikväll. Men grejen var att vi redan planerat att ha filmkväll och jag hade lovat att göra kladdkaka. Men fick reda på sedan att Glenda ringt och sagt att det är oansvarigt som de skött sig på senaste tiden och att jag inte var superglad. Så tror hon ville försöka ställa sig till rätta hon mig igen. Men när hon väl kom hem från jobbet låtsades hon som om inget hänt. Det gick inte att prata med henne om det hon bytte bara ämne eller låtsades som de regnade typ.. Orkade inte bråka ska ändå dra snart så! Ny au pair på onsdag! :D

Det var en lyckad filmkväll iaf. Vi såg date night rätt nice film. Om inte annat en vuxenfilm!






Kommentarer
Postat av: Anna

Haha du får tänka allt vad du tycker. Inte ens värt å veta för dom verkar det som. :)

2011-06-01 @ 20:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0