Dagarna mellan Australien och Sydön

Dagarna mellan min resa till australien och sydön packade jag och stukturerade i ordning alla mina grejor. Det blev en del tvättande också men inte så farligt mycket.

Jag sov till 10.30 på måndagsmorgonen och tog det sedan relativt lungt fram till 12. Jag duschade, käkade frukost, skypade med Jesper. Sen packade jag lite för sydön m.m. Jag försökte få tag på Glenda med hon var inte hemma. Jag och Helena bakade sedan äpplemuffins och äpple-smulpaj till lunch/fika och sen på kvällen typ så fort Kylie kom hem (vid typ halv 5) for vi och simmade. Vi simmade först 50+ längder (25 meters bana) sen satte vi oss i den aningen varmare poolen ca 10 minuter innan vi simmade 50+ längder till.

Sen gick vi och tog en lång dusch innan vi åkte och handlade lite frukt och nötter och sen åkte vi till en indisk restaurand där vi skulle möta upp några andra au pairer 19.30. Vi väntade 20 minuter men sen drog vi. När vi kom tillbaka hem igen såg vi att de hade ändrat tiden till 20.00


* * *


På Tisdagen tog jag sovmorgon till 09.00. Vid 10.30 mötte jag upp Romina för att åka på vår sista fika. Idag lyxade vi till det med att åka på ett jättebra chokald café typ. Vi drack varsin Belgium dark chocolate. Hur gott som helst med mörk varm choklad. Dessutom fick vi varsin pralin till.


Jag kom hem och strukturerade lite boenden till sydön. Sen på kvällen ordnade jag middagen. Jag skulle nämligen få välja middagen idag för det var min sista middag med hela familjen. När jag kommer hem från sydön är ju Kylie i wellington på jobb. Jag valde att vi skulle käka färsk lax idag. Vi har ju bara ätit färsk fisk en gång här och då friterade de den. Idag blev det ugnsbakad lax med potatis och morötter och lök i ugnen. Till det en sallad med tomat, gurka, sallad, rödlök, paprika, avokado och fetaost. Jag hade även gjort en sås med dill och citron. Till efterrätt blev det fruktsallad med äpple, apelsin, klementin, vindruvor, banan, kiwi och ananas, kunde serveras med hoki poki glass om man ville, för det var vad vi hade hemma. Det blev en lyckade middag och laxen blev supergod. Den riktigt smälte i munnen!

Efteråt gav jag Jaxson sina födeledagspresenter. Jag kommer ju inte vara där när han fyller 2 år så han fick dem nu istället! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0