Avresa till Autralien (torsdag 09/06/2011)

Väckaren ringde klockan 03.00. Jag hade då sovit ovanligt (jag sover oftast riktigt dåligt innan jag ska ut och resa p.g.a av stress över att väckaren inte ringer och jag försover mig och missar mitt plan eller över massa andra saker som kan gå fel.) men i natt sov jag riktigt gott. Jag vaknade inte en enda gång under natten. Jag var dock riktigt trött när väckaren ringde, hade bara sovit ca 4 timmar. Men gick upp och tog en dusch sen käkade jag lite frukost. Det blev en banan och lite havregryn utblandat med lite mjölk. Jag gjorde även i ordning en macka att ha senare. Sen väntade jag otåligt på att Braedon skulle bli klar att åka. Han hade sagt att vi skulle åka 3.30 men vi åkte inte förrän 3.45 och någon dag senare hade han sagt att vi borde åka klockan 3.00 så kände att jag hann bli lite stressad över att ens hinna med planet.

När vi kom till flyget släppte Braedon bara av mig utanför flygplatsen och sen åkte han till jobbet. Det var en lång kö för att checka in men jag hann i tid i alla fall. Sen gick jag igenom säkerhetskontrollen men var tvungen att öpnna min väska och visa nått i min nessesär (troligen min nässpray). Sen tog jag mig till gaten där jag åt halv min macka och drack lite vatten och fyllde upp min vattenflaska inför flygresan. Sen löste jag lite sudoku tills det blev dags att kliva på planet. Planet var försenat ca en timme. Vi skulle åkte 06.05 men åkte inte förrän typ klockan 7 tror jag. Fast jag kan ha fel för jag var jättetrött och somnade nästan innan planet rullat ut på startbanan, men lyckades med nöd och näppe hållla mig vaken tills efter de gått igenom säkerhetsgrejen. Jag sov sedan 30 minuter, somnade om sov en timme, somnade om igen och sov 1-1/2 timme tills vi var nästan framme. Jag käkade då resten av mackan och drack lite av vattnet. Får inte ta med mig de in iaf.

När planet väl landade vid 08.30 lokal tid gick allt superfort. Jag tog mina väskor och gick genom passkontrollen i ett naft. Det gick extra fort för jag reste ju bara med handbaggage. Jag behövde inte ens röntga min väskor utan det var bara en hund som luktade lite på dem. Sen var jag helt plötsligt ute  och vid entreen till flygplaten. Jag hittade ett informations ställe och gick och frågade om vart bussarna gick från för det var inga skyltar. Så hon frågade vart jag skulle så jag sa Surfers paradise och sen undrade hon vilket hotell så nämde Kevin och Glendas hotell. Hon sa då att bussen stannade precis utanför hotellet. Så köpte en biljett till bussen och var där på en liten stund.

Det bodde i ett jättefint hotell på 25e våningen alldeles vid stranden. Så de hade superfin utsikt över standen men även över andra skyskrapor. Väl där fick jag en kopp te och vi hann snacka lite innan vi tog en taxi och åkte upp till Q1 (en skyskrapa med fin utsikt från) från vart vi njöt av utsikten och käkade lunch.




Sen åkte vi och shoppade (det var lite halvtaskigt väder, tydligen var det den kallaste dagen i juni sedan 1918!) Jag köpte ett par nya pyjamasbyxor igen! Sen köpte jag en kofta och en tjocktröja + en nyckelring. Det var rätt bra för de hade rea i typ alla butiker för det var drottningens födelesdag snart (vid alla public holidays är det rea i butikerna) Vi gick och tog en fika/glass och sen fortsatte vi shoppa. Sen gick vi till en chokladbutik och de köpte lite choklad till oss.




När vi shoppat klart åte vi tillbaka till deras lägenhet. Lite senare gick vi ut och käkade middag och de bjöd mig på jättegid mat. Först käkade vi musslor till förrätt och sen åt jag en jättegod fisk. Den riktigt smälte i munnen! Sen var vi jättemätta och åkte tillbaka till lägenheten där vi tog det lungt, käkade lite choklad och bara chillade. Rätt skönt för jag var rätt trött efter min flygresa.


Kevin och Glenda skämnde verkligen bort mig idag. De bjöd på all mat, dryck och fika. De betalade taxifärderna, choklad och jag fick dessutom ett superfint halsband. Men det jag njöt av mest var underbart sällskap. De är väldigt lättsamma och glada människor och jag hade njutit minst lika mycket av denna dag även om de inte bjudit mig på allt. Jag tycker det är jobbigt att bli bjuden på allt. Tur att jag fick betala för min egen shopping i alla fall annaras hade jag inte vågat köpa nått. Men de har blivit som mina nz grandparents. De ser till att jag har det bra hela tiden och vill mitt bästa. They got my back, always! Vilket är bra, särskilt om jag blir lämnad i sticket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0