Australien, Gold coast (söndag 12/06/2011)

Det blev inte supermycket sömn i natt. Jag vaknde vid 7-7.30 men somnade om och sov till 08.00. JAg var galet trött i morse och hade lätt kunnat sova ett par timmat till. Men vi hade saker att göra idag och ville inte vara den som segade ner alla andra så gick upp och tog en dusch i hopp om att vakna till lite mer innan frukosten. Idag blev det uppskuret äpple och müsli. Sedan tog jag på mig mina chinos(långbyxor) som jag gått i nästan hela tiden här i australien, ILLA!

Efter fruksoten gick vi ner på stranden. Vi gick upp för en liten kulle från vart vi kunde se delfiner och massa surfare som försökte surfa på vågorna. Vi såg tyvärr inga valar. Jag hade tänkt att fara och kolla på valar idag men vädret var kasst så ajg sket i det idag. Får ta det när jag är i Kaikura (när jag reser runt sydön i NZ) I natt hade det nämligen blixrat och dundrat och det gjorde det fortfarande vid 7 när Romelia hade tänkt väcka mig för at göra mig klar och åka men vi hade sagt att om vädret var riktigt kasst så skulle vi skita i det och det var det..

Precis när jag och Romelia tänkte ta oss en promenad längs stranden började det regna så vi fick söka skydd istället och begav oss tillbaka till lägenheten. Vi åkte sedan och hämtade upp Locklan och Madison (kusinerna) och for och spelade bowling.  Jag spelade uselt, tror jag fick typ 104 poäng men vann ändå enkelt mot tvåan som hade typ 84 poäng. Efter bowlingen åkte vi och käkade på Hungry jacks (australiens version av burger king)



Efter maten åkte vi till aunt Robs hus där vi snackade och umgicks samt barnen såg nya narnia. haha jag var supertrött och fick lov att ta en tupplur på 30 minuter för att ladda batterierna. Vi käkade sedan pizza till middag och fick chocolate log, ananas och vattenmelon till efterrätt. Vi åkte tillbaka till lägenheten relativt tidigt idag och gick isäng strax efter 21.00 efter att spelat en omgång kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0