Australien, gold coast (måndag 13/06/2011)

Idag vaknade jag strax efter sju, gick upp tog en dusch och klädde på mig. Drack sedan en kopp te och satt och chillade till typ 8. Vi åkte då till Aunt Rob där vi skulle få frukost. Eller jag och Romelia lämnade av de andra där och åkte sedan och hämtade mormodern till kusinerna samt locklan som hade sovit hemma inatt. Madison hade sovit i vår lägenhet för föräldrarna var bortresta. När vi kom tillbaka till aunt rob vid ca 09.30 satte vi oss och snackade lite medan vi väntade på att frukosten skulle bli klar. Vi 10 tiden var den redo. Vi bjöds då på ägg och baconmackor med bönor i sås.

Efter frukosten åkte vi och kollade på superduperfina tavlor. JAg vart väldigt frestat att köpa en som jag blev helt kär i men frakten hem till sverig skulle bli en pina så jag tänkte på det men det har inte blivit av ännu och lär inte bli av senare hellerm tyvärr.

Efter det åkte vi till Byronbay. Australiens östligaste punkt. Men vädret sög det regnade och regnade i princip hela dagen. Det första vi gjorde när vi kom till byron bay var att käka sushi på ett sushistället där tallrikarna snurrade runt och man tog en tallrik med vad man ville ha. Efteråt gick vi och kollade i lite affärer innan vi köpte glass i regnet.
Sen åkte vi till ett ligthhouse där jag gick/sprang ut till den östligaste punkten i australien.



Sen sprang jag tillbaka till bilen innan vi åkte till tweed (shoppingcenter) men eftersom det var public holiday idag (drottningens födelsedag) hade dem inte öppet idag. Så vi åkte och handlade innan/till middagen. Det blev lax och sallad + pommes frites till barnen. Sen spenderade vi kvällen med att packa för att åka till Cairns tidigt i morgonbitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0