Fullspäckad dag! (Torsdag 31/03-2011)

Torsdagen blev en fullspäckad dag. Det hela började med att jag gjorde bort all städning medan Jaxson tog en liten tupplur efter frukosten. Vid halv tio väckte jag dock honom och stoppade in honom i bilen och vi begav oss sedan in till Puke. Väl där skaffade jag först kläder till morgondagens utklädnadsparty (min 20-års fest). Efter det gick jag in på Countdown, för att se om de hade nougat men hittade inget så åkte och mötte upp Romina på McCafé. Första gången jag var där och jag har vart här ett halvår nu. Det är tydligen väldigt populärt här, men jag var inte jätte imponerad fast deras mangosmoothie var god.

Efter vi fikat klart begav jag och Jaxson oss vidare och jag for förbi gymmet och hörde efter om det där med personlig tränare så jag fick en lapp och ett nummer jag kunde ringa när jag bestämt tid och dag (jag har dock råkat förlägga den lappen så får fara förbi nån dag isället.) Sen åkte vi och handlade lite grejor till min kaka jag skulle baka på pak´n save och sen åkte jag till en speciell butik och köpte typ nougat innan vi snabbt gick in på dollar world där jag hittade massa mushtacher. Efter det åkte vi hem igen. Jaxson var helt slut när vi kom hem vid 13.00-13-30 nån gång. Han hade somnat i bilen och sov på min axel hela vägen till sängen.

När jag hunnit packa ut allt ur bilen började jag med mitt stobak. Först rörde jag ihop botten till Wienernougatkakan och sen medans det var i ugnen så rörde jag ihop ingredienserna till mitt bröd.

Måste bara tillägga att familjens ugn är sämst. Man kan max ha den på 150°C och ibland vill inte luckan stänga helt + att jag tror inte temperaturen är helt jämn. t.ex idag till min kaka: Den skulle vara inne i 20 minuter på 175°C så jag ställde in den i 150°C och satte klockan på 20 minuter och tänkte att jag kan ju kolla den sedan. Som tur var så kollade jag till den efter ca 15 minuter och då hade den börjat spricka i mitten och var torrare än jag ville att den skulle vara. Så tog genast ut den!

Efter det satte jag in mitt bröd i ugnen och diskade undan medan jag väntade på att min kaka skulle svalna så jag kunde fixa överdraget.

Mitt i allt ringde Braedon och undrade om jag kunde skjutsa Korbyn till hans fotbollsträning eftersom han inte skulle hinna hem i tid, så fick lov att göra det. Kylie skulle kanske hinna hem men om hon gjorde det så skulle hon stanna hemma med Jaxsie.

Trodde dock att jag hade en timme mer än jag hade tillgodo när Braedon ringde och det blev lite stressigt med brödet, kakan samt fixa middag. Men när Korbyn kom hem vid halv 4 så höll jag på smälta nougaten, chokladen och smöret till överdraget på min kaka. Efter det fixade jag en macka åt honom och gjorde sedan i ordning middagen. Tack och lov att jag planerat en snabblagat middag idag: Wraps med kyckling och sallad. Riktigt gott blev det också hade burritokrydda på kycklingen (hade planerat att ha Fajitha men Kylie kunde inte hitta det)

Kylie hann hem innan det var dags för mig att skjutsa Korbyn till fotbollsträningen. Hon såg min kakor så spelade ett spratt med henne:
Kylie: Looks good!
Me: Yeah I know, it is too! You ll gonna have to try it tmr on my party!
Kylie: Migth have a taste when u're gone, it's not like u gonna notice anyway!
Me: Yeah i notice, I mesured it beffore u got home so I know excactly how big it is!
Kylie: Ohh u did not!?
Me: Yes i did. Can't u see the mesuringtape there (jag pekar på måttbandet på köksbänken som jag visste låg där)

Efter det så skjutsade jag Korbyn till fotbollsträningen. Jag hade packade ner min baddräkt samt Korbyn simglasögon och begav mig sedan direkt till simhallen när jag lämnat av Korbyn (Braedon har börjat komma i tid nu så jag kommer hem i någorlunda tid efter min simning också).

Jag började simma rätt lungt, men sen kom jag på att jag borde försöka hinna simma 40 längder (1km) på 20 minuter. Det hela slutade med att det tog typ 22-23 minuter. Sen simmade jag bara på. Var ovanlgit mycket folk idag, tror det var typ 8-10 pers i banan, varav en gubbe simmade megasakta och det går inte att simma om så det sööög om man låg bakom honom. Jag brukar oftast simma i typ 40-45 minuter och typ 50-60 längder på den tiden men idag hade jag hållt ett lite snabbare tempo. Jag satte som mål att simma 80 längder idag innan jag drog hem, när jag var klar hade det gått ca 50 minuter. Fick då ett ryck och kände att jag bara måste simma 100 längder på 1 timme så då gjorde jag det. Sen tog jag det väldigt lungt och simmade ytterligare 10-12 längder på 15 minuter. Sen strechade jag ut och åkte hem. När jag kom hem var jag mega hyper och studsade runt och sjöng Katy pery's teenage girls och käkade mitt nybakade bröd.

..Och Kylie hade inte vågar smaka min kaka. Jag hade såklart inte mätat kakan den det var bara nått jag kom på i all hast! Men när jag kom hem så skar jag upp den och placerade den i en anan bunke. Så det vart 3 bitar över så vi vuxna tog alla en var. Riktigt god trots lite missöden.

(bilden är från festen så några bitar var tagna..)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis så mycket på födelsedagen! :) Hoppas allt är bra med dig!

2011-04-03 @ 20:19:31
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/
Postat av: Anonym

haha klockrent med måttbandet soffa! :P

2011-04-09 @ 09:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0