Hot Air Balloons

Efter Korbyns match åkte vi alla hem igen och käkade lite lunch, samt packade lite grejor inför kvällen. Vi skulle nämligen åka till Hamilton och titta på "The balloons over Waikato", det var en luftballongsshow där de spelade musik och ballongerna lyste i takt till musiken. De var rätt fränt faktiskt, men jag hade myror i brallorna för jag ville bara hoppa in i en ballong och åka iväg, haha!

Vi hade dessutom VIP-biljetter så vi kunde komma närmare samt vi fick gratis mat och dryck, så det var ju inte helt fel! Gratis är gott ju!



Här kan ni se en del av området. Vi VIP-människor höll till i det vita tältet i bakrunden. I mitten, där alla bilat står, är där de ska sätta/blåsa upp alla luftballonger. Denna bild är dock tagen typ direkt när vi kommer och det kommer komma mycket fler människor. Tydligen är detta ett väldigt populärt event och förra året kom det 90.000 människor och då var vädret rätt kasst så i år förväntar dem sig mer människor, ca 100.000 stycken!


Denna skapelse gjord i ballonger möttes vi av när vi kom in i tältet.


Här testar de sprutten på elden.


Här har de alla lagt ut ballongerna och vissa har börjat blåsa upp dem.



Den minsta och enda av alla luftballonger som åker upp i luften. Jag hade så gärna velat åka i den!

En ballong blåses upp:




Sen började showen:

Bilderna gör det inte riktigt rättvisa, men ni kanske får en id'e om hur det gick till i alla fall. Det spelade musik och i takt till musiken så tändes och släcktes i alla fall luftballongerna.

Det hela avslutades med fyverkerier, även det till musik. Bland annat till Katy Pery's låt fireworks.



Efter showen började vi precis som typ 100.000 andra människor bege oss iväg hemåt, eller som i familjens fall till cambridge. Familjen skullle nämligen sova över i Cambridge för att sedan ha en barbeque hos Raywin och Dave (mormor och morfar) för att fira att den mörka fläck som synts på röngen i Daves lunga försvunnit och han inte verkar vara döende! Haha gillar att han ska fira att han inte är döende med barbeque och öl. Men det är klart man måste leva livet!

Det tog oss i alla fall EVIIIGHEEETER att homma ut ur Cambridge eftersom vi som ALLA andra åkte samtidigt. Vilket ledde till milslånga köer. Det tog oss 50 minuter att åka typ 200-300 meter!! Så kan ju säga att det inte precis gick snabbt. Men efter att vi tagit oss till där jag parkerat min bil (Jag hade åkt i min egen bil tillsammans med Korbyn eftersom jag skulle åka hem efteråt, jag hade ju match imorgon) så gick det betydligt fortare. Jag kom rätt snabbt ut ur Cambridge med lite guidning från familjen. Efter det väntade bara en typ 2 timmars bilresa hem ensam i mörkret, Wiihoo!

Men jag kom hem utan problem. Blev inte ens trött på vägen hem vilket jag kanske borde blivit. Klockan hann nämligen bli rätt sent typ halv tolv innan jag äntligen kom hem. Fast jag måste säga att jag hade det väldigt trevligt i bilen på väg hem. Jag hade pluggat in Mp3-spelaren i bilen och skruvat upp ljudet nästan till max. Sen sjöng jag allt vad jag kunde, samtidigt som jag låtsades att jag var en rockstjärna som stod och uppträdde på scenen! Äe det inte vad alla människor gör när det sitter ensamma i en bil?

På kvällen vart jag sedan tvungen att ställa om klockan innan jag gick i säng. Vi slår nämligen om till vintertid nu vilket jag fick förklarat för mig innebar att vi ska ställa bak klockan en timme, så jag får sova en timme längre, skönt att få sovmorgon på födelsedagen - Rätt bra present kan jag lova! Men jag var dock väldigt orolig över att jag skulle försova mig till matchen imorgon, men tillslut så somnade jag i alla fall.






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Sv. Med mig är det bara fint! Jag hade planerat att åka hem i Mars för att kunna spara pengar så jag kan resa mer mer mer! Så nu jobbar jag för fullt för att kunna resa till juL! :D



Det ser helt underbart ut på Nya Zealand. Längtar dit! :D :D Jag vill ut och resa igen!!

2011-04-08 @ 08:30:46
URL: http://rebeccamedcc.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0