Första seriematchen (03/04-2011)

Jag fick återigen spela i campionship divisionen! :) Vi hade bortamatch mot bucklands beach. Det ligger mot auckland hållet. Så fort jag hörde nament så insåg jag att jag inte skulle hitta dit. Så såg till att fixa skjuts. Kände att det var tur för vi gjorde alldeles för många svängar för att jag skulle veta vart vi var.

Motståndarna såg typ ut som sverige, blåa och gula. Kände att man saknade sverige lite då ju! De hade verkligen blå-gult tema på planen t.o.m näten i målen var blå-gula!

Våra matchtröjor ser typ precis ut som tegs, haha! Jo dom är riktigt fula! Vi ska tydligen ha ett orange, vitt, svart bortaställ tror jag... men jag har då aldrig sett det! Vi behöver nog inte använda det så ofta, är ju ingen som har samma färg som oss - undrar varför? :P

(jag var avbytare typ 10 min i andra och hade kameran i väska så hann snabbt ta lite bilder :P)


Matchen gick bra i alla fall. Vi spelade riktigt bra, men vi hade svårt att sätta bollen i nätet typ första 30 minuterna. Sen gjorde jag ett skitsnyggt nickmål och efter det trillade målen in. Vi vann matchen med 7-0. Jag spelade hela första halvlek och en bit in på andra. Sen blev jag utbytt i typ 10-15 min. Men innan jag klev av i andra hann jag göra 4-0 målet Det var inte lika snyggt. Det var en löpduell med backen som jag vann. Målvakten hann komma ut också men jag lyckades precis få foten på bollen innan det small. Sen föll jag över målvakten och backen föll över mig. Men bollen den rullade in i målet! Haha inte det snyggaste! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0