förberedelser (fredag 01/04-2011)

Jag hade så mycket saker att göra idag inför min fest på kvällen. Så jag började med det tråkigaste - städningen. Så medan Jaxson sov på morgonen gjorde jag bort det. Så vid ca 10.00 var jag klar. Jag gjorde då en lista på alla saker jag behövde fixa till ikväll och prickade av dem allt eftersom. Haha jag gömde de mesta i min garderob så att ingen skulle se det, så kläderna fick snällt flytta på sig. Fin ordning jag har va?



Vid typ 10.30 väckte jag Jaxson och vid 11-tiden åkte vi in till Waiuku och till New world och köpte de sista grejorna inför ikväll: 3 par strumpbyxor, godisremmar, isglass samt digistivekex.

Vi kom tillbaka hem vid typ 13.00. Då lekte jag lite med Jaxson och vi käkade en isglass var för att försäkra oss om att de smakade okej - vilket det gjorde! Vid 15-tiden just efter att jag lekt slut på Jaxson så började jag baka pizzadegen. Sen kom Korbyn hem och jag fixa fika åt honom. Kylie tog sedan med honom till simning vid 16.40. Jag stannade hemma med Jaxson och mitt pizzabak. Men jaxson sov hela tiden vilket jag tyckte var rätt skönt med tanke på att jag inte hade mycket tid att leka med honom iaf.

Tanken var att Romilias, kellys, Tonisfmailjer samt Kevin och Glenda skulle komma. Men pga av flyttat datum samt sjukdomar kunde bara Romilas familj komma. Detta ledde till att jag vart tvungen att fixa nya lag till mina tävlingar. Men det löste sig och jag hann precis skriva ut allt jag behövde till kvällen inna Braedon kom hem.

Av degen jag bakade blev det nämligen 5 pizzor! Jag hade olika fyllning på dem alla, så det blev Hawaii, vesuvio, samt två stycken med skinka, ost, tomat, champinioner varav en med ananas och lök. Samt en med burritokryddad kyckling, solrosfrön, pumpakärnor, banan och ost vilken jag måste säga vart riktigt lyckad. Den samt hawaii var mina favoriter.

Vid 17.30-18.00 kom sen Kylie och Koryn tillbaka. Braedon hade kommit en typ 30 min tidigare. Ungefär samtidigt som Braedon kom hem vaknade Jaxson så braedon tog hand om honom en stund. Efter att Kylie och Korbyn kommit hem bytte dem alla om inkl. Jaxson. Måste säga att de såg riktigt fina ut. (se bilder i nästa inlägg)

Romilia, Dom, Kiera och Jacob skulle komma vid 17.30-18.00 någon gång men dem dök inte upp förrän kring 20.15. När allt var fixat och klart och Romilia och gänget kommit så började festen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0