Bada med delfiner (fredag 15/04/2011)

På fredagsmorgonen gick vi upp rätt tidigt eftersom vi skulle bada med delfiner på morgonen. Vi var tvungna att typ checka in vid 07.45 vid bryggan, en tio minuters promenad från där vi bodde. Men det blev en riktigt lyckad båttur. Vi åkte med en liten båt vilket ledde till att vi fick bada mer med delfinerna än vi skulle fått om vi åkt med en större båt för då hade vi vart tvugna att turas om. Den första gruppen med delfiner som vi såg var en grupp på mellan 30-40 delfiner och det var då väldigt stor risk att det skulle finnas några ungar med vilket då gjorde att vi inte kunde bada med dessa delfiner. Det fanns en unge i gruppen så vi fick inte bada men vi kunde fortfarande titta på dem vilket vi gjorde tills vi inte fick det längre. Då åkte vi vidare och hade turen att hitta en mindre grupp på ca 5-10 delfiner. Dessa fick vi då bada med. Tanken var att jag och pappa skulle bada. Men han hoppade visst bara i och sen 1-2 minuter senare klev han upp igen för han gillade inte snorkeln. Men jag märkte inte detta förrän vi simmat klart första gången. (sen flyttade vi oss)

Men det var riktigt coolt att simma med delfiner i det vilda och dem var så sjukt nära! Bara ett par decimeter från än i vissa fall bara centimeter!! Det var en riktigt frän upplevelse kan jag lova! Det är ändå coolt hur sociala och nyfikna delfiner är. Jag menar de hade ju bara kunnat simma iväg om de ville, men de stannade 20-30 minuter innan de cruisade vidare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0