Torsdagsbrunch och fotboll

Idag kom jag ihåg att det var torsdagsbrunch (som jag totalt glömt förra veckan). Men jag trodde det skulle vara klockan 11. För det var vid den tiden som Linda messat mig och frågat vart jag höll hus förra veckan. Men det var visst klockan 10. Hon messade mig typ 10 i och frågade om jag skulle komma och att hon var på väg nu. Så då blev det lite bråttom. Fick lov att väcka Jaxson och göra honom i ordning. Vi åkte väl strax innan halv 11 kanske och var där lite efter 11. Efter att vi kört helt fel och fick lov att fråga oss fram efter vägen. Men väl där hade alla andra såklart käkat klart. Men de väntade på oss i alla fall. Det var Linda och en norsk och en isländsk tjej där. Jaxson var snäll så länge han slapp sitta i barnstolen och han hade väldigt got aptit så det var bra!

Jag och en av tjejerna som tog hand om ett barn i Jaxsons ålder bestämde att vi skulle ses på Fredag för en play date med barnen.

På kvällen for jag på fotboll. Det var typ en turnering mellan olika lag. Vi hade två matcher på 20 minuter vardera med halvlek och sidbyte i mitten. Men jag tyckte inte det var så jättekul. Det var bara 5-manna och det var tvunget vara minst 2 tjejer på planen hela tiden. (Vi var 3  st på vårt lag så blev mycket byten) Alla i mitt lag var typ 15 år. De pratade inte så mycket med mig och egade typ hela tiden. Får se om jag far någon fler gång. Tyckte dock det var kul att spelaa fotboll - det är det alltid. Eller så hittar jag på något annat at göra...?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej på dej lilla bronsfisk. Jag tro att det är en viss Sofia som behöver träna sitt minne.Så vill du få en komihåg almenacka i present.

Kram

2010-10-22 @ 07:34:50
Postat av: LEna Norgren

Bra att du tränar fotboll:)men P-O undrar om du inte är på väg hem snart till inneträningen typ....här har det vart fotbollsfritt sen Köpenhamn men nu har vi iallafall beställt kompletteringar till matchställ,bollar mm.

Här har första snön kommit och igår snöade det mer så nu är det vitt på marken.

Sköt om dej och träna minnet..det finns en lek som heter kims lek.....:)

Sköt om dej!

P-O och Lena

2010-10-23 @ 10:55:03
URL: http://lenasfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0