Tisdag

Galet var trött och sliten jag var fram till typ lunch. Jag ville bara gå i säng igen, men sen vände det. Jag for ut och sprang en runda efter att Braedon kommit hem också! Riktigt skönt - fast galet varmt! När jag kom tillbaka hem igen möttes jag av att Braedon, Korbyn och Jaxson for iväg med bilen för att fixa telefonen (fast den funkar forfarande inte) Sen gick jag in, körde lite styrka innan jag beslöt mig för att det jag behövde just nu var ett svalkande dopp i havet. Så jag tog en handduk ur skåpet och ett par sandaler på fötterna och begav mig ner för trappen till havet.

hehe väl där drog jag av mig shortsen och linnet jag vart ute och sprungit i och begav mig ut för att möta havets vågor iklädd sport-bh och trosor. Det enda problemet var att just nu var det lågvatten vilket innebar att istället för att promenera rakt ner i vattnet som vid högvatten fick jag promendera/springa i ca 5 minuter innan jag slutligen nådde vattnet. Det är oerhört långgrunt här. Vid varje steg jag tog hela vägen ut tills jag nådde vattnet sjönk fötterna ner ungefär upp till anklarna och det var så grumligt att jag inte kunde se vart jag satte fötterna när jag äntligen nådde vattnet. Vattnet nådde dock inte högre än upp över fötterna. Jag gav dock inte upp för det utan fortsatte promenera ut. Efter en bra bits promenad hade vattnet stigit till halvvägs upp till knäna, men det gick inte precis att bada i det ännu. Så tillslut gav jag upp mitt havsbad för denna dag och började min långa färd tillbaka till land. Jag försökte springa så långt jag kunde men hela vägen in till land var sanden täckt av snäckor så klev man på för många eller för vassa delar av dem så gjorde det rätt ont i fötterna. Så på de delar av stranden där det var som mest snäckor fick jag lov att snällt promenera.

När jag tillslut kom tillbaka till huset hade jag lera fulla benen och fötterna. Jag mötte Braedon och Jaxson som letade mig. De hade inte hittat mig när jag kom tillbaka. Korbyn hade stått på altanen och ropat på mig. För de såg ju mina springskor och mobil m.m. hemma. Korbyn hade dock inte sett mig och jag hade inte hört honom för jag var för långt ut. Dom fick sig dock ett gott skratt när jag berättade vart jag varit. Se berättade dem att jag inte borde bada när det är lågvatten/ebb för att det kunde finnas hajar ute i kanalen samt stingrockor(!) Tack säger jag bara - nu lär jag ju säkert njuta av resten av mina havsdopp...

På kvällen åkte jag och Linda på bio. Denna vecka blev det "life as you know it" Vi trodde det skulle vara värsta komedin. Men den hade många sorgliga moment också. Ett par försöker para ihop sina två bästa vänner dock utan att lyckas. Sedan dör paret olyckligt i en bilolycka och överlåter vårdnaden av sitt barn till sina kompisar. Som tillsammans flyttar in i deras gamla hus för att ta hand om barnet... Det var i alla fall en rätt bra film :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du kan nog fortsätta att njuta av havsdopp. Men inte där vid lågvatten.

Kram mamma:)

2010-10-27 @ 08:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0