Söndag 03/10/2010

Väckaren ringde kl 9 för vi skulle åka kl 10 till pakakura för att hämta upp Linda, den andra svenska Au pairen innan vi tog tåget till Auckland från Pakakura tågstation. Det tar 50 minuter med tåg och ca 30 minuter med bil från Pakakura till Auckland men det är supersvårt att hitta parkering i Auckland.

Vi gick först upp i Sky Tower. Därifrån kan man se hela Auckland och många ställen runtomkring.




Vissa delar av golvet var täckt med glas - läskigt!

Efter det gick vi och åt något på en restaurang i en väldigt mysig del av Auckland. Jag har tyvärr inga bilder av det. Men det var god mat där. All mat kostade 12NZD vilket är typ 60 kr. Och det var rejäla portioner. Sen gick vi runt lite överallt i Auckland innan vi slutligen slog och ner vid hamnen med varsin glass.


Sen tog vi tåget tillbaka till Papakura, därifrån fick jag köra bilen till Linda och sedan nästan hela vägen hem. Eftersom bilen är försäkrad i Sandras namn så ville vi inte att familjen skulle se att jag körde, så vi stannade på bensinstationen ett par kilometer innan vi kommer fram till huset. Vet inte om dom vill att jag ska köra än nämligen. Men det var inte så svårt att köra. De har automatväxel så man behöver inte tänka på att växla, man kan hålla fokus på att vara på rätt sida vägen. Det är svårast att komma ihåg när man svänger av på en ny väg. Men det gick ändå bra jag höll mig på vänster sida hela tiden!


Sen körde Sandra runt mig och visade hur Clarkes beach ser ut. Det finns bland annat en Camping och en golfbana. Det var större än jag trodde, men det är fortfarande inte särskilt stort - men väldigt fint!


När vi kom hem blev det bara en lugn kväll vid datorn med lite skype med mamma och pappa men även med morfar. Samt svara på mail. Ni får gärna maila mig! Det är väldigt trevligt att läsa och svara på mail!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0