Måndag

Vi tog sovmorgon till halv tio. Klockan tio checkade vi ut från vårt hostel. Det är den normala tiden att checka ut från hostel här. Sedan begav vi oss till ännu ett mycket fint och mysigt vattenfall




Efter det så begav vi oss till en strand där vi bland annat låg och stekte med varsin glass! :D Underbara sommar! Det var verkligen hur varmt som helst.


De som inte hade smort in sig brände sig. Jag läste i min nz bibel (lonley planet New zealand) att i nya zeeland är det högst sannolikhet att få hudcancer i hela världen! Man bör unvika att vara i solen mellan 10-16 för då är solen som starkast. Det står även att man bör använda solkräm +30 (vilket jag har) samt smörja in sig minst 30 minuter innan man utsätter sig för solen för att solkrämen ska få tid att verka. Jag och Linda snackade om det här med solen och cancer och det också. Enligt henne var det 1/4 som fick hudcancer i nz och 1/10 som får det i sverige. Så risken är ju betydligt högre här. Hade min familj bott här hade en av oss statistiskt sett fått hudcancer! Kanske är tur att vi bor i kalla sverige ändå :)

Vår resrutt för måndagen


Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag har blivit mer försiktig att var i solen med åren

hoppas att det hjälper:) Det är jätte bra och det känns tryggt för oss att veta om att du smörjer in dej med bra solskydd. Fortsätt med det

Kram mamma:)

2010-10-27 @ 08:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0