Lördag

Vi vaknade upp på vårt hostel ca halv tio sen bar blev det först frukost, mackor med ost på och lite mjölk till det. Gill den ena av tyskorna hade köpt med massa mat. Så vi hade mackor, ost (färdigskivad), typ nutella, någon sylt, mjölk, någon typ av flingot för barn med chokladsmak, äppeljuice, spagetti i tomatsås på burk, kycklingkorv på burk samt tallrikar, knivar, skedar och gafflar i plast. Så ingen delikatess mat precis men jag klagar då inte. Det blev ostmackor för mig hela resan typ. Så länge vi hade ost i alla fall.

Efter att fått i mig ett par ostmackor och lite mjölk. (som inte behövde kylas ner btw..?) så bar det vidare norrut. Vi åkte först till ett vattenfall som låg kanske fem minuters bilväg från vårt hostel.
Det var väldigt fint där och väldigt varmt ute :) Vi hade riktigt toppenväder hela helgen med stålande sol! :D


Efter att varit där åkte vi till Paihias hamn. Sedan gick jag och Gill och bokade en båtresa ut till Hole in the rock. Ett ställe som Linda ska åka till senare och de andra två tjejern vart dagen innan, eftersom de kommit långt före oss. Fast vi tog en kortare tur på 1,5-2 timmar istället för 4 timmar som deras båtresa tagit. Vi åkte med denna båt som gick 48 knop som mest vilket är typ ca 90 km/h. Vi fick alla röda regnkappor och flytvästar. Alla som åkte med båten hade chans att vinna pengarna tillbaka eller en ny resa. Det var tre stycken som vann. Jag hade nummer 19 och nummer 18, 20 och 22 vann. Gill hade nummer 18 :)


Efter att åkt efter kusten och haft tur att se bland annat pingviner och en säl så kom vi fram till the hole in the rock. Det var riktigt fint där med klarblått vatten och den stålande solen gjorde såklart sitt också.


På vägen tillbaka såg vi delfiner! :) Fast de får inte åka närmare för att vi ska se dem för man måste ha ett särskilt tillstånd för att få göra det. Men jag var nöjd ändå. En annan dag ska jag fara och bada med delfiner i det vilda det har jag bestämt sedan länge och det här gjorde mig bara ännu mer taggad! :D Delfinerna leker efter båten. Det var lite svårt att se dem men det hoppade värsta mycket efter båten och vi såg en annan grupp på 5-6 delfiner också.


Sen åkte vi vidare till ett annat vattenfall. Det var verkligen hur fint som helst!

Det är synd att bilder aldrig visar hur fint det egentligen är här!

Sen åkte vi vidare till en strand. Jag blir alltid helt till mig när jag ser vatten och stränder. Särskilt när det är så varmt ute.


Slutligen stannade vi på ett hostel 20km från Cape Reinga. Vi hade dock tur igen för vi åkte förbi massor av hostel och slutligen kom vi till en by där det skulle finnas ett hostel i alla fall enligt vad tyskorna hade kollat upp. Men det fanns inget hostel där. Som tur var så fanns det ett i byn som låg en bra bit längre norr ut. Där hittade vi ett hostel men möttes av att det var fullt. Som tur var så hade några avbokat sitt rum så vi fick dela på ett 4-rum och ett 3-rum. Men det blev inte så mycket dyrare än på de andra stället endast ca 20 kronor. Där stannade vi över natten, svenskarna i ett rum och tyskarna i det andra.

Vår resrutt för lördagen:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbar fin natur det gör mej ännu mer taggad att få komma och hälsa på hos dej. Kul att göra en båtutflykt mitt i utflykten. Otur för dej att inte du vann en ny biljett men det är väl som vanligt med tur den kommer och går som den vill. Nästa gång är det kanske din tur:)

Kram mamma

2010-10-26 @ 09:06:16
Postat av: Åke Johansson

Så helt otroligt vackert ut. Här hemma är det is på vägarna

2010-10-26 @ 21:06:22
Postat av: Anonym

2010-10-26 @ 22:40:26
Postat av: Berit

Jättevackra bilder du tagit.Men jag förstår att i verkligheten få uppleva dessa vackra vyer överträffar korten.Vattenfallen ser pampiga ut.Kul med båtutflykten och att få uppleva pingviner och sälar i sin naturliga miljö.Berget Hole in the Rock ser ut som ett monster som reser sig ur havet.Undrar hur det har blivit så men det finns nog en naturlig förklaring.Delfinerna måste vara kul att se.Dom verkar ju så kloka och lekfulla.Kram Berit

2010-10-26 @ 22:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0