Lördag 09/10/2010

Idag tog jag en lång sovmorgon - riktigt skönt måste jag säga! Resten av dagen har varit lugn den med. Har chillat med min bok, serier, och lite kortspel med korbyn.

Vid klockan två for alla utom jag och Sandra iväg. Kylie skulle jobba och barnen och Braedon skulle på Barbeque. Jag fick följa med om jag ville, men jag och Sandra tog en vända ut med bilen. Jag körde och hon visade runt mig lite. Vi for till Pukekohe eller nått sånt. Är fortfarande svårt med namnen på alla ställen... Hon skulle i alla fall köpa några grejor och jag behövde några jag med exv. en egen duschkräm. Jag har nallat lite här tills nu. Jag glömde ta med mig hårsnoddarna som jag köpt inför resan så har bara två stycken varav den ena vet jag inte vart den är. Sen hann det bli ett doftljus för att värma upp mitt rum lite. haha när skoja bara. Är för att det ska lukta lite godare. Katten pissade i en korg i mitt rum så det stinker fortfarande lite fast jag tvättade den. Sen köpte jag en film också. Filmer är väldigt billiga här. Jag köpte en shoppaholics bekännelse för ca 60 kr.

Dom är också väldigt snabba på att komma ut med nya filmer. Vi kunde se massor av filmer till salu som gick på bio för max typ 3 veckor sen.



När man betala inne på en av affärer så frågar dom typ ALLTID hur man mår och ibland var man kommer ifrån (vi har nog inte riktigt samma dialekt :P) På en av affärerna vi var inne på stod en tjej i min ålder typ bakom kassan när vi skulle betala. Hon undrade var vi var ifrån, vad vi gjorde här. Jag sa att jag var från sverige och att vi jobbade som Au pairer. Hon undrade om vi kände en tjej som heter Madeleine som är svensk men som åkt hem till sverige igen. Sandra visste vem det var. Vi snackade lite mer också men orkar inte skriva allt :P Blev några ord på svenska också. Sen innan jag skulle gå ville hon ha mitt nummer. Kanske får ännu en svensk som jag kan hänga med, vem vet?

Folket här är överlag väldigt trevliga och snälla. Dom kommer ofta fram och pratar med en, inte alls lika återhållsamma som i sverige - det är kul!

Sen blev det take out till middag. Wok med nudlar och kycklig och massor av grönsaker för mig. Måste dock säga att det var galet mycket mat. Jag åt inte ens hälfen. Fast jag åt ändå en stor tallrik för jag var hungrig eftersom jag bara hunnit käka frukost idag. Till middagen som som vanligt här i detta konstiga land åts i soffan(eftersom köksbordet är fullproppat med grejor) såg vi på min nyköpta film!

Nu ligger jag och chillar och surfar lite i min fotölj medan jag väntar på att ett avsnitt av one tree hill ska laddas upp. Vilket det gjort nu. Så ska se på det ett tag! Ni får ha det så bra där hemma!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Chilla på du, här är det lördag morgon och mamma är på jobbet. Jag ska ut och jogga en stund, det är lite grådisigt väder just nu, men jag tror att det blir fint framåt dagen.



Kramar!

2010-10-09 @ 09:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0