Lördag: 02/10/2010

Idag är det helg. Vilket betyder att jag och Sandra är lediga. Vi kan sova så länge vi vill eller kanske snarare kan innan vi vaknar av att någon skriker, skrattar eller av alarmet m.m.

 

Jag sov till 8 sen vakande jag av att Jaxson skrek och trodde jag var tvungen att gå upp. Men mötte Kylie utanför dörren och hon sa att jag kunde sova så länge jag ville idag så gick och la mig och läste en tidning i sängen en stund, sen gick jag upp körde lite lätt styrka på rummet och sen tänkte jag fara ut och springa en vända. Så sa att jag skulle ut och springa och då följde Korbyn med på cykel. Jag sprang inte så långt, dels för att jag inte sprungit på ett tag, del för att korbyn blev trött och ville hem igen. Måste försöka ta mig ut igen snart men jag har inte hunnit i helgen för har kommit hem så sent, så har bara velat gå i säng!

 

När vi kom tillbaka efter löpturen var mäklaren som sålde huset till dem för typ 6 månader sen där och tittade hur det såg ut nu m.m. Sen blev det min nya frukost fil med en banan i och lite müsli (oöppnat) som jag hittade i skafferiet.

 

Sen åkte jag och Sandra och en annan tysk tjej som hette Romina iväg på en liten roadtrip

Lite bilder efter vägen

 

Vårt första riktiga stopp var en strand - Omaha beach typ 1,5 timme bort kanske

 

Sen stannade vi vid en typiskt nz typ staty

 

Sen bara lite fin utsikt efter vägen. Men man kan typ stanna vart som helst! Det är verkligen hur fint som helst här! Alla borde åka hit någon gång i livet!


sen till Mount Victoria  där man hade jättebra utsikt

 


och sedan vidare till One Tree Hill.


Vi körde genom Auckland så jag hann få några bilder på Sky tower också!

 

 



Efter det åkte vi och handlade middag, Nudlar, köttfärs och svamp m.m. till en köttfärssås och spagetti som vi åt hos en annan svensk Au pair som bor i Papakura ungefär 30 minuters bilväg från där vi bor.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad vackra bilder. Här blåser löven ner

från träden. Men du behöver inte känna att du måsste

blogga för våra skull vi som är hemma. Njut av naturen.... Kram Kram

2010-10-05 @ 07:51:36
Postat av: Anna!! :D

Du har ju kommit till världens paradis Soffa! :) Fin fint ställe. Hoppas du trivs. Barnen verkar va urgulliga. Kramis :) Vi måste skypa nån dag föressten! :)

2010-10-05 @ 14:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0