fotboll igen :)

Hejsan hoppsan alla glada! Idag har jag spelat fotboll igen! Det var riktigt kul idag så det kommer bli fotboll varje torsdag nu framöver. Fast det är ju inte 11- manna fotboll just nu. Utan det spelar dem under vintern här. Så i maj tror jag säsongen drar igång och sen spelar dem till augusti. Fast träningarna börjar i februari men först har dem en try out för att ta ut laget. Så i februari ska jag försöka fara på try out och se om jag platsar i Papakuras damlag. De skulle visst vara en väldigt ungt lag med mestadels 15-16 åringar men även några få som var 18, 20, 22 och en på 30 år. Men det blir spännande att se.

Men nu på tordgagar så är det ju ingen 11-manna fotboll på fullstor plan utan turnering på knappt 1/4 yta och med fem personer i varje lag (varav 2 st måste vara tjejer). Vi har två matcherna som är på 20 minuter vardera med sidbyte efter 10 minuter. Det kostar en liten summa att spela ca 40 nzd (typ 200:-) inklusive matchtröja. Sen får det vinnande laget i turneringen dela på 1000nzd (5000:-) Så det finns ju en liten pott att spela för. Förra veckan förlorade vi dock båda våra matcher idag vann vi båda, vi får försöka hållla denna trend istället. Fast mitt lag har väldigt svårt för att sätta bollen i mål, de skjuter mest bara i stolpe och ribba. Det får vi se till att ändra på om vi vill vinna!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Men nu har ju laget värsta målgöraren så nu kommer det ju att gå bra för laget medans du är där

Kram mamma:)

2010-10-29 @ 08:45:33
Postat av: Berit

Vilken tur för laget som fått dej som medspelare.Du kommer nog att lära dom hur det skall gå till.Själv gick jag med i ett fotbollslag som ung genom mitt jobb, men var tvungen sluta .Jag fixade det inte .Om jag inte råkade slå in bollen i stolpe så blev man för det mesta sparkad på benen.Kram

2010-10-29 @ 11:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0