Calf and Lamm Day (Fredag)

Idag var det Calf and Lamm day på Korbyns skola. Dagen började som vanligt. Korbyn sov dock längre än vanligt oftast vaknar han vid tio i sju eller sju precis, men idag var det nog närmare tio över! Såna där små gländjemoment i vardagen. Dock så vaknade Jaxson klockan sex. Fast Kylie var hemma idag så hon tog hand om honom och stängde min dörr. Hon tyckte nog att jag skulle få min sömn men det var ändå svårt att sova men låg och drog mig till tjugo i 7. Kändes då skönt att det blev en relativt tidig kväll igår och inte bio. För jag var ändå supertrött när jag vaknade, hade varit helt död idag om jag gått på bio.

När allt var klart, alla var mätta och nöjda och Korbyn var duschad och klar så for han och Kylie iväg för att lämna Korbyn på skolan. Jag stannade hemma och passade på att göra bort städningen. Först hämgde jag tvätten och la in en till maskin. Sen damsög lite snabbt - som alltid. Men det är en sak jag inte fattar! Varje dag är det hur mycket smuts som helst i dammsugaren - trots att det inte är  särskilt stor yta och att denna lilla yta dammsugs varje dag! :O Hur som helst, efter det tog jag golven lite snabbt med moppen. Precis när jag var klar kom Kylie hem. Så då väckte vi Jaxson - någon som inte uppskattades - och for iväg till skolan för att titta på allt som fanns att titta på där.

Jaxson älskade alla djur. Här är ett lamm som matas med flaska!



Brandkåren var där vilket barnen såklart tyckte var coolt!



Korbyns klass hade gjort blomsterarrangemang och det var tvungna att återvinna något! Varje grej är en tävling och i denn kom Korbyn i toppen men tyvärr inte på pallen.



Här är korbyns: Den är gjord av ett stuprör som sågats till och täckts med en planka och sedan fyllts med blommor.



Några andra coola:


Dem har även gjort tavlor med havsmotiv...



...Korbyns exemplar som gav en tredjeplats



Blomsterarrangemang som dem i Korbyns klass gjort



Korbyns


Det vinnande exemplaret


Sen gjorde alla kakor också, garnerade med godis - men dom fick inte käka dem, suck!



Korbyns Sköldpadda. Han vann dock inte med denna tävling...


...utan vinnaren i Korbyns klass var denna snögubbe:


Massa andra coola grönsaksdjur från andra klasser:

Jag gillar den här sista


Sen var det massor av barn som tog hand om en kalv eller ett får och gick en bana!
Först var det sick-sack mellan några pinnar. Sen en raksträcka

...och sen skulle de få fåret att hoppa/gå över en stock. Efter stocken så skulle de lämna fåret hos en tjej som stod där, gå tillbaka på andra sidan stocken och ropa på fåret som då skulle komma tillbaka till dem.


Men det gjorde inte mr Huggles - han kom till mig itsället! :P

Här är en pojke som går den inledande sick-sack banan - dock med ett får som vägrade röra sig.. och när han tillslut lyckats ta sig genom banan och skulle ropa på fåret så totaldissade det honom först och sen sprang den ut utanför inhängnaden.


Det var även vissa klasser som baka tårta. Här är några coola:


Korbyn hade endast bakat en tårta till försäljning. Jag tror dem tjänade ganska bra på den där dagen. Jag köpte bland annat en bok, lunch, men mitt bästa köp var:

en stor påse kiwi (var till och med två till i den, men dem hann jag käka upp innan jag tog bilden) för 2nzd dvs ca 10-12 kr! Mums med kiwi!

Vi var tvungna att åka hem vid 11 för då var Jaxson så trött så när vi kom hem blev det sängen för honom.



Kommentarer
Postat av: Berit Wallberg

Jättefina saker barnen tillverkat En god ide att ta vara på kasserade saker och återanvända.Något för vår svenska skola ? Barn är ju uppfinningsrika .Ett bra sätt använda deras fantasi.Kontakten med djur är ochså plus.Tack för alla dina fina bilder och berättelser.En stor Kram Berit

2010-10-20 @ 08:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0