saturday at home :)

Denna lörgad har spenderats hemma. Jag hade planerat att ta en lång sovmorgon men så blev inte fallet. Jag vaknade klockan sju och kunde inte somna om. Men låg och drocg mig till typ kvart i åtta. Vi skulle få besök av barnenes mormor och morfar idag. Dem skulle komma förbi på frukost vid halv åtta men de kom lite senare. De hade med sig två resväskor som famlijen ska ha när dem åker på bröllop för två veckor senare i sommar. Barnen tyckte dock att resväskorna var kul att leka med.


Braedon gjorde sedan supergoda omeletter till oss alla, ihopvikta på mitten, fyllda med grönsaker och bacon :) Sen tog vi det lungt, njöt av det fina vädret och bekantade oss till typ 10. Då åkte jag till Manakau och alla andra åkte till Papakura för att storhandla. Själv köpte jag lite pysselgrejor bland annat lite saker för att göra armband samt lite pärlor. Så nu har jag lite tidsfördriv och nått kul att göra när Jaxson sover. Men jag kunde dock inte vänta så länge utan gjorde mig ett arband på en gång


Jag kom tillbaka hem vid typ ett, typ samtidigt som alla andra kom tillbaka. Sen gick jag och Korbyn ner och simmade, dock var det inte så mycket vatten just då. Vattnet gick typ halvvägs upp till mina knän så det gick inte att doppa sig helt :/ Men det var skönt i alla fall:) Sen åkte Korbyn och Jaxsons mormor och morfar hem.

Sen till middagen kom Romilia, Domenic och deras barn Kiara och Jacob, samt deras farmor och farfar över på grillat, kycklingburgare m.m. Det belv fotboll på altanen, massa spel och bus. Men jag hann även prata mycket med farmodern och farfadern, vilket var mycket trevligt. De bjöd mig att komma och hälsa på dem i sommar. Något som jag ser fram emot, ska försöka att klämma in det i mitt schema :) Jag kom dock inte ihåg vad det hette där dem bodde. Men de får jag kanske reda på så småning om. Dem hade faktiskt flyttat hit från England för typ 52-53 år sedan. Tanken var att de skulle bo här i typ 2 år och sedan flytta tillbaka till England men så blev det inte...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kommer familjen att vara borta 2 veckor? fattar jag fel trodde att bröllopet bara var över helgen Då fattar jag om att mormor sa att du kunde få fara ut och resa under tiden!

Snyggt armband du har gjort. Du kan nog göra och sälja om du vill så fint var det.

Puss Kram mamma:)

2010-11-07 @ 12:15:14
Postat av: Jenny

Hej åå vilket fint arband du har gjort, sånt borde du sälja kan inte vara så svårt att få betalt för ett sånt fint. massor av kramar

2010-11-16 @ 13:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0