Rangitoto

På Söndagen åkte vi (Jag, Linda, Samantha och Rieke) till en inaktiv vulkan Rangitoto som ligger belägen på en ö. Vi samlades först hos Sam vid 11 och tog sedan hennes bil till Auckland från vart ti sedan tog färjan till Rangitoto. Väl där påbörjade vi en lång promenad för att nå toppen av vulkanen.



utsikten från typ halvägs upp


Ju längre upp vi kom, ju brantare blev det


När vi kom upp till toppen kunde vi verkligen njuta av en underbar utsikt


Sam och jag steker i solen och njuter av utsikten


Hela gänget f.v: Sam, jag, Rieke, Linda



Jag har ju länge velat köpa mig en ny kamera för den jag har nu bara jävlas med mig. Jag fick "låna" en systemkamera för att ta lite kort på ett gäng - galet vad gärna jag vill ha en egen systemkamera. Jag ska köpa en snart! Fast tror jag ska köpa en som är aningen mindre än denna.


Efter att promenerat flera timmar upp- och nerför ett berg belägen på en ö som inte har någon restaurang eller något cafe och med endast vatten och en macka att dela på så var vi rätt hungriga. Så vi begav oss till en restaurang där Sams syster jobbar. Där beställde vi först bröd som vi delade på. Sen blev det mat. Alla beställde pasta i förrättsstorlek, för enligt Sams syster var det lagom stor storlek på maten. Hon hade helt rätt. För efter det beställde vi alla varsin efterrätt och dem var ENORMA!! Nedan kan ni se min efterrätt. Vi gjorde även en deal att vi alla var tvungna att äta upp HELA sin efterrätt. Måste jag säga att vi satt där ett tag...

Min efterrätt var en typ sticky cake med glass och grädde. Den var väldigt mäktig och jag hade ont i magen hela kvällen och halva natten trots att jag faktiskt fick lite hjälp att äta upp den. Haha när jag skulle sova kunde jag inte ligga på mage för det gjorde så ont... men jag antar att jag förtjänade det!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så vars var usb kabel då? Hur länge fick du leta.

Jag tycker verkligen att du ska köpa en kamera.Tror att du kommer att ångra dej annars.

Ps du behöver ju inte äta så du får ont i magen hjärtat. Du kanske kommer att rulla fram när du kommer hem. Men du får gärna lägga på dej 5 kilo typ det skulle du nog må bra va det tror jag:)

Kram mamma

2010-11-01 @ 08:30:27
Postat av: Madde

En sån efterrätt vill jag också ha!! :D men jag kan skippa magont :P

2010-11-01 @ 17:47:06
Postat av: Camilla Lövgren

Hej Sofia! Jag träffade din mamma på ICA idag och hon berättade om din blogg. Kul att läsa lite om dina äventyr och se bilder från NZ. Ha det bra!

2010-11-01 @ 21:22:49
Postat av: Mamma

Har du köpt nya solglasögon

2010-11-01 @ 22:04:42
Postat av: Mamma

Har du köpt nya solglasögon

2010-11-01 @ 22:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0