mat = mumsfilibabba!

Ska snart fara och käka middag på pizzabox. Japp samma ställe som vanligt. Jag och Braedon snackade om det att det kanske var dags att byta ställe snart. Något som båda tyckte lät som en bra idé. Jag tycker det hade vart kul att få pröva lite mer lokala matställen. Men jag är ju inte ensam om att bestämma... :/

Idag har jag varit rätt duktig ändå. Jag var till Pukakoue och köpte ett par benskydd som jag kommer att behöva när jag spelar fotboll. Jag hade nog inte orkat köpa några bara för att spela turneringen även om man behöver några då också. Men eftersom jag planerar att ta en plats i papakuras damlag så tänkte jag att det kan vara en bra investering. Fast var dock inte så enkelt som det låter. Jag hade ju med mig Jaxson den lilla massförstöraren, haha så han ville riva ner och slänga iväg allt i butiken (det var en stor butik) Dom hade bland annat massa bollar (basketbollar, fotbollar, rugbybollar) som låg uppradade i hans nivå och uppåt så han slängde iväg alla dem, skrattade och var överlycklig. Jag som fick lov att lägga tillbaka alla bollar tyckte dock inte det var lika kul. Så att prova ut rätt storlek på benskydden var ingen lätt match! Men nu är det gjort i alla fall. Hittade ett par nya sköna benskydd och så klart var det av det bästa märket - umbro (fast märkte det när jag kom hem hade alldeles för mycket annat att tänka på i butiken för att märka det)

Sen när vi kom tillbaka tog jag med Jaxson på en långpromenad i vagnen i hopp om att han skulle somna för han var riktigt trött i bilen. Men det ville han då inte. Men när vi kom tillbaka så somnade han då efter en liten stund. Nu ska jag snart fara och käka middag som sagt. Ligger bara och njuter av fågelkvittret utanför fönstret. Det är alltid väldigt mycket fågelkvitter här faktiskt - mysigt. Korbyn, Braedon och Jaxson har åkt iväg på korbyns athletics/friidrott och kylie är som sagt på jobbet, så det är lungt och skönt här hemma.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra att det är gott med mat, så att du äter upp dig lite - det behöver du! Men du får väl tänka på vad du stoppar i dig - och det gör du säkert :-)

2010-11-03 @ 14:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0