dålig uppdatering igen

Jag har varit dålig på uppdatera denna vecka med! Men det har inte hänt så mycket intressant. I måndags kom jag inte ens ihåg vad jag gjorde:P I tisdags var jag ute och sprang, men jag hade förlagt min mp3 så fick lov att låna kylies. Men hon hade BARA lugna låtar... Men blev en liten runda längs stranden i alla fall och jag såg en kanin som sprang in i buskarna så stannade och försökte leta redan på den igen. Så jag kan väl inte precis säga att det var det mest intensiva passet! Just ja Jaxson hade sin första riktiga dag på Day care. Han var där i 3 timmar. Jag och Kylie lämnade av honom vid 12.30 och han skrek så vi hörde honom hela vägen hem nästan.

I onsdags var jag ute och sprang igen. Jag följde med Kylie, Korbyn och Jaxson till Korbyns friidrott i Waiku pa (som ligger typ 5 km från där vi bor) sen sprang jag hem därifrån efter bilvägen. Men det var lite långtråkig väg att spinga efter. Då är det roligare att springa runt, runt i Clarks beach. Vägen som jag brukar springa där är typ 6 km dessutom. Jag har faktiskt varit riktigt duktig med att fara ut och springa i veckan. Jag har varit ute i alla fall tis-fredag än så länge. (jag kom inte ihåg om jag var ute i måndags eller inte:P)
I tisdags var jag och Kylie förbi läkaren med Jaxson för han skulle vaccineras. Så han fick tre sprutor i benen. Två i det ena och ett i det andra - han gillade inte det. Sen hade han rätt hög temp några dagar efter men det gick bra.

I onsdags hände inte så mycket. Braedon var hemma från jobbet eftersom Jaxson fått sprutor igår och var lite mamma- och pappasjuk, samt fortfarande hade lite hög temp. Men han fick nån typ febernedsättande sen mådde han bättre. Sen vid tolv tog vi han till day care, sa att de kunde hålla ett koll på honom och ringa om det var nått problem. Men allt var bra. Jag bakade massa pizzabullar igen. En gubbe kom på besök. Han var mycket trevlig. Jag pratade rätt mycket med honom, trots att han var där för att träffa braedon, men han satt i telefon typ hela tiden:P så gubben som jag inte kom ihåg namnet på höll mig sällskap i mitt bullbak. Sen vid 4 for alla vi och hämtade Jaxson på day care ^^

I torsdags var tanken att jag och jaxson skulle möta upp rieke och hennes barn och fara till botanic garden i manurewa men så blev ett av hennes barn lite dåligt så det blev inget av det. Så jag och Jaxson åkte in till manaakau en liten sväng istället. Sen på kvällen blev det fotboll igen. Jag var tvungen att skjutsa Korbyn till simningen innan, där Braedon skulle möta mig. Men han ringde vid halv och sa att han skulle bli typ 10-15 min sen för han var fast bakom en trafikolycka på motorvägen. Men att allt var bra med honom och att ag kunde fara på fotbollen. Jag hade ju inte Jaxson med mig denna gång och Korbyns simning hade redan börjat. Så sa till korbyn att pappa kommer på en stund osv. Sen for jag till fotbollen. Denna gång hann jag precis i tid. Vi vann första matchen med ett mål. Tror det blev typ 6-5 eller så. Den andra matchen förlorade vi tyvärr med 2-1. Det var en viktig match mot de som låg tvåa. Innan matchen låg vi delad 3a. Jag tror det är 2 veckor (dvs 4 matcher) kvar innan det blir semifinaler och därefter final. Vinnarna får dela på 1000nzd (typ 5000 kr) Så hade varit kung om vi vinner!

Igår (fredag) jobbade jag på som vanligt. Efter jobbet åkte jag till nikki, en annan svensk tjej som bor liten utanför Auckland. Det tog aslång tid att hitta dit först för att det var trafikstockning efter motorvägen för alla trafikljus var ur funktion men även för att jag körde fel typ 100 ggr. Vet inte om det berodde på mig eller nikkis instruktioner. Men det slutade i alla fall med att nikki kom och letade upp mig med sin bil och sen följde jag henne hem till henne. Sen gjorde vi oss klara och for ut och käkade middag i Auckland. Tanken var sen att vi skulle gå ut men det var pissigt väder, regnade lite och ingen av oss var direkt supertaggad på en utekväll så vi köpte hem godis för att fara hem och se film istället :P Me när vi kom hem till henne var tv upptagen så vi gick in på hennes rum och snacakde ett tag och vips var klockan halv två.

Idag så for nikki och jag på Grey lynn festivalen i auckland där vi gick omkring ett par timmar. Det har varit en trevlig och kul helg! Nu ska jag sova. Sen jag kom hem har det vart full fart hela tiden - som vanilgt. var bland anant ner på stranden och klättrade i träd, gick in i rotgrottor(rötter från träd alltså) och lekte med lera!


Nu ska jggbörja gå i säng, jobbar imorgon.. men får ledigt en halvdag/dag i veckan istället och får troligtvis sovmorgon i morgon:) Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0