Black water rafting (fredag 26/11/2010)

Jag vaknade klockan 04.50 av att väckaren ringde. Klev upp, hoppade in i duschen, fixade frukost att ta med mig samt packade klart de sista. Jag hann till och med läsa lite i min bok innan det var dags att fara. Vid 05.40 skjutsade Braedon mig till Sam i Papakura. De andra tjejerna som jag skulle åka med skulle inte komma och hämta mig förrän kring 08.00-08.30 någon gång. Men det var bara nu jag kunde få skjuts in till papakura så var tvungen att ha någonstans att tillbringa tiden medan jag väntade. Sam var snäll nog att låta mig komma och vara hos henne en stund där tidigt en fredagmorgon. Så vid 5 över 6 knackade jag på hos henne. Väl där sa jag åt henne att gå i säng igen och sedan satte jag mig och fortsatte läsa min bok medan jag väntade på att de andra tjejerna skulle komma och hänta mig. Vid kvart över 8 kom dem och det bar av söderut!

Vårt första stopp blev subway. Sedan fortsatte vi vidare på Waitomo där vi hade bokat Black water rafting klockan 12.00. Vi anlände dit 11.20 och slog oss ner för att käka våra subwaymackor. När vi käkat klart kom de andra tjejerna. Vi fick sedan våtdräkter och annan utrustning för black water raftingen.


När vi alla fått på oss vår utrustning var det dags för fotografering




Sen fick vi prova på att hoppa baklänges ner för en brygga ett par meter ovanför vattnet, så att vi skulle träna oss lite inför vad som väntade inne i grottan. Vattnet var iskallt kan jag lova!


Själva raftingen var riktigt frän. I taket fanns det självlysande maskar (syns dock inte på bilderna tror jag) haha det var deras avföring som gjorde att de lyste tror jag. Men dom var riktigt fräna ändå. Det såg ut som om det var stjärnor i taket på grottan. Jättefint faktiskt!




Efteråt fick vi ta en varm ducsh sen fick soppa och bagel. Jag var rätt frusen när jag kom ut. Vattnet i grottan var isklatt och man fick lov att delvis paddla sig fram i gummiringar man hade fått. Fast mesta delen av grottan gick vi fram i vattnet.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där ser ganska kul ut men jag tror inte att det är någonting för mej att göra. Jag är rädd för vatten det vet du. Vi kan göra något mindre farligt:-)

2010-11-30 @ 22:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0