Tisdag (7/12-2010)

Vi vaknade vid 8-tiden. Fixade frukost. Braedon borjade ringa runt till AA, Kylies bror som har en bilfirma for att hora om priset och sa. Han far veta av AA att det kommer kosta 1100nzd (typ 5500kr) att frakta bilen tillbaka hem = hyrbil for oss. Enligt kylies bror brad ar det alldeles for mycket. Sa vi forsoker prata med AA. Dom sager att ifall vi kan ordna det billiagare sa ar det lungt for dom. Enligt AA ar det ingen som villl hyra ut en bil till oss. Sa Braedon ringer runt och forsoker ordna hyrbil for oss. Men det ar svart eftersom vi bara ska aka en vag. Sa ingen vill ha kvar bilen dar sedan. Vi ska bara in till Hamilton. Darifran ahr Brad ordnar en lanebil till oss som vi ska ha tills vi fixat en ny bil typ.

Efter ett tag sa bestammer sig Braedo for att aka in till bilfirman och prata med dom oga mot oga sa jag och Jaxson stannar pa rummet. Innan han akte lyckades pratade han med agaren till motelet som lat oss stanna ltie langre. Vanligtvis ar utcheckningstiden klockan 10 och ar man kvar efter 11 sa maste man bota! Men vi skulle i alla fall fa stanna lite langre an 10.

Efter 11 kommer agaren eller en av de anstallda (har inte sa bra koll) och fragar om inte vi ar kalra att fara snart for det skulle behova stada rummet eftersom de har nya gaster so mska sova dar den kvallen och de vill hinna stada innan dem kommer. Jag har ju ingen aning om Braedon lyckats fixa en bil eller inte sa jag far lov att ringa honom och han sager att han lyckats fixa en bil och att han ar dar pa 5-10 minuter. Sa jag borjar fixa i ordning alla vara grejor.

Efter ett par minuter kommer Braedon tillbaka. Han har lyckats fixa en lite gron manuell bil till oss. Anda sedan ajg vart har har jag bara kort automatmbilar men nu stod en lite manuell bil dar. Vi pacakde in de grejor vi hade med oss. Sedan tar jag Jaxson och hans stol i den grona bilen och satte mig bakom ratten. Braedon tar den roda bilen och vi beger oss mot stan och hans kompis jobb. Dar fragar vi om det ar okej att vi lamnar den roda bilen hos han. Det gar fint sa vi kor dit och lamnar bilen och typ halften av packningen, sen beger vi oss hemat.

Vi stannar for lunch, macka och en bar- och yoghurtsmootie for mig. Sen fortsatter vi. Nar vi ahr kanske 3 timmar kvar till Cambridge ar vi reda pa att Kylies pappa har fatt en hjartattack och det sag itne sa lovande ut. Kylie som befinner sig i Wellington for en kurs tar forsta flyget hem darifran och Braedons teleffon ringer konstant typ. Nar vi kommit in till en mindre stad oich kor genom gatorna sa ger Braedon plotsligt mig sin telefon och sager slang den under satet snabbt. Jag tittar pa honom for att se om han ar serios for han pratade ju just med nagon och la bara pa. Han sager at mig att skynda mig och jag gor so mhan sager. Sen berattar han att detar en civil polisbil bakom oss och att man inte far prata i telefon nar man kor. Polisbilen stannar oss nu och sager att braedon skja fa en varning for att han pratade i telefonen efter att polisbilen blinkat at honom i rondellen (da han gav mig telefonen) Braedon forsoker forklara att han inte pratade i telefonen efter det (eller snarare att han inte pratat i telefonene alls) Hsn ger polisen sin jobbtelefon och ber honom kolla sjalv. Men polisen tar ut Braedon ur bilen och pratar med honom i ca 5 minuter. Efterat kommer Braedon tillbaka med boter.

Vi fortsatter sedan kora hem me nnu om nagon ringder far de prata med mig. Men de flesta vill ju prata med Braedon sa jag erbjuder mig att kora isallet. Sa vi stannar och byter forare och Braedon pratar i telefon typ hela vagen till Cambrigde. Val dar sa slapper vi av Braedon och jag och Jaxson aker till farmor och farfadern. Nar vi komemr dit mots jag av att Korbyn kommer springande och gratandes mot mig och fragar vad so mar fel pa morfadern och varfor hanar pa sjukhus. Jag blir helt stalld oc hvar verkligen inte beredd pa det. men forklarar att jag inte vet hur allvarligt det ar men att morfadern ar pa det basta stalle han kan vara pa for tillfallet och att han far den basta mojliga vard. Att allt kommer att bli bra - fast jag tror inte sjalv det efter vad jag hort av Braedon och Kylie, men vad ska man saga da?

Korbyn ar fortfarande orolig efter en stund och jag sager at honom att jag inte vet mer an han och att han kan ringa pappa eftersom han ar pa vag tillsjukhuset sa han ringer Braedon som sager att han ringer upp nar han vet hur det ar med Dave(morfar) eftersom han itne kommit till sjukhuset annu. Men han pratar ltie med Korbyn, tror han berattade att Dave fatt en hjartattack...

Nar Korbyn pratat klart tar ajg med mig alla barnen ut och hoppar stutsmatta. Sa Korbyn, Jaxson och deras kusiner Ryan och jag har helt glomt hans namn - men dom ar tvillingar i alla fall och deras lillebror Cole. Efte ren stund sa gar stutsmattehoppandet over till cykling och masa annat. Jaxson hinner bajsa pa sig i blojan sa mycket att det rinner ut pa golvet i deras skjul, over hela rumpan, pa en cykelhjalm och en basketboll m.m. Sa jag far rengora honom och typ hela skjulet innan ajg staller honom i duchen sa att han blir riktigt ren.

Sen far vi middag - hamburagare med brod, vilket ats med god aptit
Efter middagen ringer Braedon igen. Jag vet itne vad han sager till Korbyn dock men till mig sager han att dem kommer bli sena hem och att dom vore tacksamma om jag kunde ta pojkarna till mormor och morfaders hus och lagga dem i sang dar eftersom de itne vet hur lange de blir borta. Sa nar vi lekt klart dar vid 9 tiden kanske sa aker vi till mormor och morfaders hus - som for mig kanns valdigt tomt och skrammande. Det kanns konstigt att kliva in i nagons hus nar man vet att personen ar pa sjukhus men man vet inte om han kommer klara sig och man far se honom igen.

Sa jag ser till att Korbyn gor sig i ordning for kvallen och gor i ordning Jaxson. Forsoker lagga Jaxson och sova i min stora dubbelsang (eftersom hans ihopvikbaka spalsang inte fick plats i den lilla grona bilen hem fram gisborne utan ar kvar dar) Men han ville inte sova sa tar med honom in till Korbyn dar vi pratar ltie. Han berattar dfor mig att en gang nar han var mindre sa fick hans morfar en hjartattack och att alal barnen blev jatteledsna och fgrat jattemycket. Det var jobbigt att hora honom beratta och sitta dar och tanka att tank om han aldrig far se sin morfar igen. Han ar ju anda bara 6ar och man kan ju inte forlora sin morfar da heller! Jaxson ar ju inte ens 2 ar och kommer ju inte ha ett minne av morfader om han gar bort nu ens! Och sa ska man forsoka att vara stark och inte grata! Det vartungt men det gick bra! Sen laste vi lite i en av korbyns bocker innan han gick i sang. Jag tog med mig Jaxsson in i mitt rum igen och la honom i sangen och la mig senan bredvid. Men han kunde verkligen inte ligga still.  Efter ett tag gick han upp sa tog med honom till koket och gav honom en yoghurt innan vi gick i sagn igen. Denna gang lag han mer still. Tillslut somnade han med mitt ben som huvudkudde. Sa jag lag blicksstilla ett bra tag innan jag vagade flytta honom. Sedan gick jag upp och ringde mamma. Jag behovde verkligen prata med nagon. Sa jag pratade med henne i typ 10 minuter innan pengarna pa mobilen tog slut och samtalet brots.

Efter ett tag gick ajg isang igen me najg kunde inte sova sa jag lag vaken oc hstirrade i taket. Vid 23 tiden kanske kom Braedon, kylie och mormoden hem. Sa jag gick upp och sag efter hur det var med dem. Gav alal en Kram. De sag ut att behova det sarskilt ,mormodern och kylie och jag tror jag behovde det ocksa. Sen fick jag hora hur det var med Dave och det lat som om det var stabilt nu men det narmaste 24 timmarna skulle bli avgorande.

Efter en stund av tv tittande gick jag isang igen. JAg sov dock inte sa gott den natten, dels for att jag tankte pa morfadern dels for att ajg var radd att jag skulle raka lagga mig pa Jaxson i spomnen sa jag vakande typ 100 ggr unde natten och sen vid 6 tiden av att Jaxson vaknade sa gick upp med honom. Jag motte Kylie i korridoren som sa at mig att ga och lagga mig igen och att hon kunde ta hand om Jaxson s ajag krop isang igen och sov till 10 tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0