Söndag (28/11-2010)

 

Vi tog alla lite av en sovmorgon. Så vi missade en gaiser som hade ett dagligt utbrott varje dag klockan 10.15. Jag får kanske ta det när mamma och pappa kommer på besök för tänkte nämligen ta med er till rotorua - haha den staden lukar ruttna ägg! :P Inte så bra om man fortfarande mår lite illa! Men det blev bättre framåt kvällen som tur var.

Eftersom vi inte kände att det var värt att betala 150 kronor för att besöka en gaiser som vi inte ens kanske skulle få se utbrottet på begav vi oss iväg för att hitta något annat vukaniskt att besöka. Tanken var att vi skulle följas åt men det slutade med att vår bil med 4 pers och den andra bilen med 7 pers delade upp oss och besökte olika ställen.

Detta ställe besökte vi:

Vi gick en självguidad vandrartur på ca 2,5 timmar

 

Efteråt möttes vi alla upp för glass innan vi återigen delade upp oss i bilar och körde hem. Jag hoppade dock av i Cambridge där Braedon, Korbyn och Jaxson befann sig och åkte sedan hem med dem. Det blev lättare så istället för att Kylie kulle göra 20-25 minuter till Papakura för att hämta mig och sedan köra tillbaka igen. Dessutom fick jag ju träffa deras farmor och farfar samt moster och morbror och 3 av deras kusiner igen. Dem har en väldigt trevlig släkt och jag trivs jättebra i familjen här också! Dom är verkligen hur schyssta som helst så nu behöver inte oroa er!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka läckra bilder. Jag och pappa följer dej gärna dit. Vi litar på att du guidar oss på bra och trevliga utflykter när vi kommer.

Kram från oss här hemma:-)

2010-12-12 @ 15:17:10
Postat av: Åke

Vad kul ni verkar ha och va mycket vackert ni får se.

2010-12-14 @ 22:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0