Mandag 6/12-2010

Korbyn spenaderade aven denna dag med pappa och laget pa cricketplanen sa det vart annu en dag med bara Jaxson. Vi var dock tvungna att checka ut fran campingen innan 10. Sa vi packade in alla prylar i bilen, jag akte sedan efter laget i var bil sa att jag kunde hitta till planen senare. Sedan korde jag tillbaka och parkerade utanfor campingen. Dagen spenderades sedan med att promenera omkring i Gisborne. Vi gick till stan dar jag gick runt, runt medan Jaxson sov, gick forbi en park senare dar han kunde leka samt kaka lite. Jag gick omkring annu mer i stan, kopte en solhatt. Vi gick forbi stranden och badade nar vi var dar sa fick jag ett sms fran Braedon att dom var klara med cricketen. Jag horde dock inte det for jag var som sagt och badade och lekte i vagorna med Jaxson. Men strax efter nar vi kom tillbaka till vagnen och alla grejor sa ringde Braedon. Sa vi tog vart pick och pack och akte till cricketplanen. Precis innan vi skulle aka sa gick vagnen sonder. Vi fick punka pa hjulet sa det var supersvart att styra vagnen.

Nar jag och Jaxson kom till cricketplanen hade laget, Alan och Korbyn redan akt sa det var bara Braedon som stod och vantade pa mig. Nar vi akt ett par mil kom vi dock ikapp dem igen. Efter ett tag markte jag att hastighetsmataren inte fungerade. Sen borjade knappen som visar vilken vaxel vi hade i blinka ocksa. Efter det kunde vi inte fa in de 3 sista vaxlarna. Ett litet tag efter det slutade bilen kora. vi lyckades manovrera in pa en av fa parkeringsfickor efter vagen. Vi stod nu med bilen pa en parkeringsficka mitt i ingenstans. omgivna av hoga kullar pa bada sidor. Vi hade ingen mobilteckning heller. Det stod en annan man och mekade med bilen pa samma typ rastplats som oss. Men jag ar riktigt glad att vi kom till den dar rastplatsen for vagen som vi fardades pa var ratt smal och valdigt kurvig - anda var det en 100km vag!? Men kurvorna hade ibland andra hastigheter typ 45, 55, 65 osv.

Hursomhelst sa stod vi nu dar jag, Braedon och Jaxson mitt ute i ingenstans utan mobilteckning och fungerande bil. Laget hade heller inte markt att vi forsvunnit utan bara fortsatt kora. Vi bestamde att Braedon skulle forsoka lifta in till narmaste stad och forsoka lana en telefon dar och ringa bergaren. Vi stoppade den forsta bilen som kom. Det var ett aldre par med en husvagn. Dem stannade och Braedon kunde aka med dem till den narmasta staden. Vi bafann oss ungefar mittemellan opotiki och Gisborne typ 7,5 mil till opotiki och 7 mil till Gisborne kanske.  Sa nar Braedon tagit sig in till staden (kanske mer som en liten by) och lyckats leta upp en typ liten mataffar som annu inte hunnit stnaga for dagen (han kom dit strax efter  fyra sa de flesta affarer hade stangt) sa ringde han och sa att han skulle vilja att en bargare fran opotiki kom och hamtade oss eftersom det var at de hallet vi var pa vag. Han sa aven att han hade sin 18 manader gamla son i bilen sa att vi inte skulle behova vanta lika lange. Han lyckades sedan fa skjuts tillbaka till mig, Jaxson och bilen. Under tiden han varit borta (kanske 30-45 min) sa hade jag sett till att Jaxson var nojd och belaten. Gett han lite mat, och busat lite med honom. Men han ar valdigt snall sa det var inga storre problem.

Nar Braedon sedan kom tillbaka fick vi alla lov att vanta pa bargaren. Vi lat Jaxson rora lite pa benen eftersom det kunde ta ett tag innan bargaren kom. Sa han fick springa runt lite pa rastplatsen under uppsikt av oss. Anledningen till att vi varit i bilen tidigare var att Braedon sa till mig innan han for att jag skulle vara vaksam pa den andra mannen som var pa rastplatsen och helt lasa dorrarna. Haha det ar da man borjar tanka pa alla skrackfilmssenarier :P Sa vi satt dar med lasta dorrar ett tag men sen blev det sa varmt sa jag var tvungen att oppna min dorr (langst bort fran mannen) Efter ett tag sa akte han dock. Han lyckades fixa sin bil.

Det fanns en liten stenhog dar pa rastplatsen som JAxson tyckte var valdigt kul att leka i. Men efter ett tag sokte han sig in till bilen. Vi borde kanske anant att han tankte gora 2an. Men vi kande det i alla fall pa lukten sen. Sa vi bestamde oss ratt snabbt for att byta honom, nagot som itne uppskattades. Vi tog fram en filt och ny  bloja och allt sant sedan la vi honom pa filten. Han var verkligen inte lika nojd som han brukar men vi brydde oss inte om det utan bytte honom i alla fall. Nar vi var halkvvags klara, vilket innebar att vi rengjort honom men inte hunnot satta pa den nya blojan igen ghor vi en prutt, tva sekunder senare kommer fetaste bajset ut pa filten - ursh! Fast vi hade ratt kul at det senare.

Efter ett bra tags vantan sa kommer bergaren. Men den kommer inte fran opotiki utan fran Gisborne. Sa vi far helt enkel lov att aka tillbaka till Gisborne. Sa 1,5 timme senare ar vi tillbaka dar vi borjade igen. Vi behovde dock inte aka i bergarbilen for bilen hade bestamt sig for att kora sjalv. Men knapparna blinakde fortfarande sa bargaren akte efter oss ifall vi skulla fa stopp igen. Men vi kalrade oss fint. Val i Gisborne fick vi genom att Braedon och Kylie var AA+ medlemar (AA = bergarna) sa fick vi gratis motel i upp till 3 dar eller 3 dagars hyrbil eller en blandning av detta sa typ en dag motel + tva dagar hyrbil. Vi bokade in oss pa ett motel typ 60 meter fran campingen dar vi bott. Sedan for vi och kopte middag. Det blev indiskt - mycket gott! Vi tog sedan med oss maten och akte till Motelet. Val dar mottes vi av en dubbelsang. Sa Braedon sov pa golvet och jag fick sangen. Jaxson hade sin hopvikbara spalsang med sig.

Korbyn blev avlamnad i Cambringdge hos nagon i slakten dar och alan hade sin bil dar och lyckligtvis aven sin reservbilnyckel sa han kunde ta sig hem. (vi hade alla vaskor i var bil)

Det var bara sa surt att vi var tillbaka i Gisborne for cricketen hade slutat vid 2-tiden vilket innebar att vi hade kunnat vara hemma i clarks beach vid midnatt ungefar. Men nejda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0