Lordag (18/12-2010)

Idag vaknade jag vid halv 9 tiden. Jag lag och drog mig en liten stund innan jag gick upp. Det regnade ute sa var inget toppenvader. Det regnade ratt kraftigt. Tanken var att jag pa fredagskvallen skulle akt till en kompis hus och sovit over dar for att seda nsurfat tva lektioner pa lordagen.

Jag ringde dock surfingen och fragade hur forhallanden var idag oc hdet var toppe nsa jag bokade in mig pa klockan 3 passtet. Det som borjade 10.30 kandes lite val tajt med tank pa att det skulle ta typ 1 h och 30 minuter att kora och ajg hade inte ens kakat frukost.

Sa jag fick kaka frukost i lugn och ro och sen bara ta det lungt. Strax efter 12 kom nagra vanner till Kylie och Braedon med lunch. De hade en 7 manader gammal dotter som jag tog hand om medan de kakade. Jag hade redan hunnit kaka lunch tidigare.

Sen vid ett akte jag ivag pa min surfing. JAg kom dit typ 25 i tre. JAg skulle senast vara dar 14.45. JAg fick vatdrakt och bytte om. Vid tre kom Jerilyn en kompis som vart pa de tidiagare passet ocksa.

Forst hade dem en halvtimme p land dar vi fick ova pa att stalla oss upp pa bradan. Sen gick vi till havet och kikade ut over forhallandena och gick igen vad man ska tanka pa osv. Den sista timmen surfade vi. Det var galet kul - aven om man kunde bli overkort av en surfbrada, fa den i huvet m.m. Jag lyckades sta pa bradan flera ggr och ska definivit surfa igen. Men det far lov att bli i januari nagon gang for innnan dess ahr jag inte tid!

Direkt efter surfingen akte jag och Jerilyn till en annan tjej Jenny (fran sky diving helgen) dar vi duschade av oss. De hade namnligen inga duscha pa surfingen och det kandes inte jattetaggad att satta sig i ien bil i 1,5 timmar och kora hem genomblot. Jenny bodde bara tio minuter fran surfingen sa det var toppen att vi kunde aka dit. Hon skulle egentligen surfat hon ocksa men hon madde inte superbra sa hon skot pa det tills vidare. Mami var ocksa dar. Hon och Jerilyn hade surfat pa morgonen.

Mami och Jerilyn skulle vidare till en tjej som hette Astrids fodelsedagsparty senare pa kvallen och de overtalade mig att folja med. Jag skulle visserligen traffa familjen senare ikvall for att fara och kolla pa en gata i Auckland so mar kand for sin julbelysning. Men om jag akte hem direkt skulle ajg mest spenadera kvallen i bilen sa jag beslutade mig for att aka pa festen och sen mota upp familjen i Auckalnd eftersom det anda var pa vagen hem.

Astrids party var dock en typ av maskerad. Eller alla skulle kla ut sig till nagot som borjade pa A. Jag hade dock inte klader for att partaja over huvvudtaget. Jag hade bara mina fotbollsbyxor och en svart T-shirt. Men jag var en Athlete typ. (bilder kommer, fast det drojer nog....)\

Vissa hade jattebra utkladnad. exv. Astrid var nagon gud kom dock inte ihag namnet just nu :P, en kille var alladin, Jerilyn var en All black (rugbylagsspelare - Det kalalr rugbylaget for the All Blacks) En liten tjej var en Angel, en tjej var en airplane pilot elelr sa. De flesta hade i alla fall satsat pa utkladnaden vilket var kul! :)

Efter det motte jag upp familjen for att besoka Franklin Road - den kanda gatan. Det var ratt pampigt men jag tordde det skulle vara annu haftigare. Men ni ska fa se bilder sa fort jag kommer hem (om vi inte aker och campar pa en gang)

Efter det akte vi hem. Jag tror vi var hemma ganska precis vid midnatt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0