Fredag kväll (26/11-2010)

När vi alla hade checkat in på våra respektive hostel möttes vi upp för att käka middag. Vi delade dock upp oss på två olika ställen. Det är svårt att komma överens om ett enda ställe när man är 11 stycken. Jag och 4 andra tjejer gick och käkade buffe. Några av oss hade köpt det innan så vi fick det för halva priset så det var även billigare än att bara köpa en portion mat på ett vanligt ställe. Det var hur mycket mat som helst att välja på. De hade delat maten i fyra olika stationer. Första stationen var förrätter, samt en del efterrätter, haha. Men de hade typ sushi, krabbkakor, musslor, räkor i sås, pastasallad, potatissallad samt fruktsallad och muffins m.m.

På den andra stationen kunde man plocka på olika ingredienser i en skål sen stekte dem upp det åt än. De hade massor av olika grönsaker, säkert 20 olika. Samt massor av olika kött, fisk och skaldjur. De hade bland annat musslor, räkor, crabfish, små bläckfiskar med tentaklerna kvar(!), kyckling och kött både neutrala och i starkade kryddning samt lite annat.

Den tredje stationen var full med varm färdiglagad mat. dvs typ massor av friterad mat men även köttbullar. Dom smakade dock inte alls gott! Jag blev först hur glad som helst när jag såg köttbullar. För jag saknar verkligen det! Men de smakade typ konserverat, inge gott!

Sen hade de en station där de gjorde pannkakor (typ engelska tjocka, runda små pannkakor) som man kunde få mjukglass och sås på. Eller så kunde man bara äta glass, vilket jag gjorde.

Det var god mat i alla fall! När jag sen kom tillbaka till vårt hostel. Där jag och en annan tjej från vårt gäng bodde så kan jag lova att jag var rätt trött. Jag hade trots allt klivit upp typ 5 på morgonen och det hade varit en lång dag. Man bli faktiskt väldigt trött av att åka bil även om man inte gör särskilt mycket. Så jag tror vi båda somnade vid typ 22.00-22.30. Jag vaknade sedan vid ett-tiden av att jag hade jätteont i magen! Och jag vet att det inte för för att jag käkat för mycket. För jag åt inte så pass mycket, samt att man känner sånt. Men jag mådde så dåligt att det kändes som om jag skulle spy. Så mellan ett och två spenderade jag mesta tiden i badrummet. Sedan gick jag tillbaka i sängen och låg där, typ tittade i taket och försökte att tänka på allt utom min mage gjorde ont och det faktum att jag skulle hoppa fallskärm imorgon. För jag hade verkligen sett fram emot det, så jag hoppades bara att jag skulle må bra tills dess. Jag tror jag slumrade till en aning där innan fem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0